جشن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در کانون های مساجد گیلان
جشن سالروز آغاز امامت حضرت مهدي (عج) در کانون هاي مساجد گيلان

جشن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در کانون های مساجد گیلان

همزمان با فرارسيدن نهم ربيع سالروز آغاز امامت حضرت مهدي(عج) ويژه برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، مذهبي و هنري در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان برگزار شد.
شناسه خبر : 64328 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، نهم ربیع الاول سالروز آغاز جانشینی حضرت مهدی (عج) در مقام امامت بعد از پدر بزرگوار خود یعنی امام حسن عسکری(ع) است. در این روز پس از اینکه امام حسن عسکری (ع) به شهادت رسیدند، فرزند گرامی ایشان یعنی امام زمان (عج) جانشین ایشان شده و امامت به ایشان منتقل شد.

 

شیعیان جهان به ویژه ایرانی‌ها در سالروز آغاز امامت خورشید جهان بشریت و برقرار کننده حکومت عدل در سراسر جهان، جشن بزرگی برگزار می‌کنند و با امام زمان خویش بیعت می‌کنند.

 

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز در این روز بزرگ ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری برگزار کردند و در این مراسم‌ها بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید داشتند.

 

اعضای کانون‌های مساجد گیلان با باور بر این اصل که در ترویج و نشر فرهنگ مهدوی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد، آیین‌های جشن و سرور همراه با برنامه‌های سخنرانی و مولودی خوانی را با محوریت مساجد و حضور همه اقشار در این مکان مقدس برگزار کردند.

 

 

بچه‌های کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) دارسازی رشت با پخت آش نذری و توزیع آن در مسجد و قرائت دعای فرج این روز را گرامی داشتند. این مراسم باحضور پرشور نوجوانان و جوانان مسجدی همراه بود.

 

جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در مسجد جامع شهر رستم آباد با مراسم اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت پایگاه تابستانی، اهدا جوایز و تجلیل از مربیان همراه بود.

 

 

مولودی خوانی و پخت آش ترش از برنامه‌های کانون حضرت فاطمه(س) مسجد جامع اباتر حسنی در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) بود.

 

کانون کوثر رشت نیز در مسجد سجادیه مراسم سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) را همراه با سخنرانی و مداحی و پخت شعله زرد و توزیع آن برگزار کرد.