تابستانی متفاوت در کانون شهید فخری زاده با دورهمی های چندمنظوره
تابستاني متفاوت در کانون شهيد فخري زاده با دورهمي هاي چندمنظوره

تابستانی متفاوت در کانون شهید فخری زاده با دورهمی های چندمنظوره

کانون شهيد فخري زاده لنگروده با اجراي طرح دورهمي هاي چندمنظوره تابستاني متفاوت و شيرين را براي کودکان رقم زد.
شناسه خبر : 63527 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۳۴

به گزاش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام مجتبی ضابطی مدیر کانون فرهنگی هنری شهید فخری زاده لنگرود که همراه همسر و فرزندان خود در این کانون فعالیت می‌کند، با اجرای طرح دورهمی‌های چند منظوره، این کانون را به پاتوق کودکان و نوجوانان تبدیل کرده و ساعات خوشی را برای آنان ایجاد کرد.

 

کانون شهید محسن فخری زاده از کانون‌های فعال استان گیلان به ویژه در حوزه رسانه و سرود است که توانسته با تشکیل گروه سرود سلیمانی‌ها و گروه رسانه‌ای آرمان تولیدات خوبی را در زمینه نماهنگ داشته و در استان بدرخشد.

 

 

این کانون با بیش 180 عضو، تابستان امسال را به گونه‌ای متفاوت برای اعضایش رقم زد و به محلی برای گردهم‌آیی و گذران اوقات خوش کودکان به جای کوچه‌کردی و خیابان‌گردی تبدیل شد. حال کودکان و نوجوانان فارغ از مدرسه، روزهای گرم تابستان را با دوستان خود در این کانون می‌گذرانند.

 

حجت الاسلام ضابطی با بیان اینکه با شروع فصل تابستان، یک دوره از فعالیت‌های هنری، مهارتی، ورزشی و تفریحی برای اعضای کانون و متقاضیان جدید برنامه‌ریزی شد گفت: حدود 50 نفر از دختران و پسران  در این دوره‌های تابستانی شرکت کردند.

 

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت در بقعه متبرکه شاه اولیا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان اظهارکرد: بعد از مراسم افتتاحیه، 45 نفر از اعضای کانون به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و پس از بازگشت با همین افراد کلاس‌‌های خود را آغاز کردیم.

 

حجت الاسلام ضابطی با بیان اینکه کلاس‌ها سه روز در هفته روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه دایر است افزود: در اقدامی متفاوت این کلاس‌ها با صرف صبحانه اعضای کانون آغاز می‌شود، سپس آیاتی از قرآن کریم توسط اعضای کانون به صورت چرخشی تلاوت شده و کلاس‌ها در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید فخری زاده لنگرود پخش انیمیشن‌های محتوایی و تحلیل آن توسط کودکان را نخستین کلاس اعلام کرد و ادامه داد: انیمیشن‌هایی که دارای پیام‌های ارزشی هستند، انتخاب و نمایش داده می‌شود و پس از تحلیل اعضا و بیان برداشت‌هایشان، مربی با طرح یک سوال به تحلیل انیمیشن می‌پردازد.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس بازیگری با مربیگری محمد امین از بازیگران و فعالان این عرصه اظهارکرد: 20 نفر در این کلاس‌ها ثبت نام کرده و اصول صحیح بازیگری را فرا می‌گیرند.

 

 

حجت الاسلام ضابطی تصریح کرد: کلاس تولید محتوا با موبایل و سیستم هم توسط مهدی قنبرنژاد از مربیان توانای کانون شهید فخری زاده دایر است که اعضا عکاسی، تصویربرداری، نورپردازی، تدوین با پریمیر و موبایل را طی 7 جلسه  فرا می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: این دوره جهت تقویت تیم رسانه‌ای آرمان تحت پوشش کانون شهید فخری زاده به منظور تولید محتواهای جدید و جذاب، برنامه‌ریزی شده است.

 

 

مدیر کانون شهید فخری زاده با اشاره به کلاس‌های عمومی کانون که در طول سال دایر است اظهارکرد: کلاس سرود، قرآن، آشنایی با شهدا، داستان‌های قرآنی، آموزش تقویت حافظه و تندخوانی به صورت دوره‌ای هر هفته یک کلاس در روزهای شنبه دایر می‌شود.

 

وی کلاس‌های ورزشی کانون که منجر به نشاط در کودکان می‌شود را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: یک ساعت پایانی منتهی به اذان ظهر زنگ تفریح بچه‌هاست که به فوتبال، والیبال، پینگ پنگ، فوتبال‌دستی، دارت و سایر برنامه‌های تفریحی می‌پردازند.

 

 

حجت الاسلام ضابطی ادامه داد: بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر کلاس‌ها پایان یافته و کودکان با روحیه‌ای شاد راهی منزل می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در روزهای سه‌شنبه یا پنج‌شنبه هر هفته یک برنامه تفریحی برای اعضای کانون برنامه ریزی شده است اذعان کرد: کوهنوردی، استخر، لیزرتک، دورهمی در اماکنی مثل امامزاده‌ها و مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که ماهانه یک تا دو بار اجرا می‌شود.