کانون های مساجد ظرفیتی برای تقویت پیوندهای اجتماعی و مفهوم خانواده
کانون هاي مساجد ظرفيتي براي تقويت پيوندهاي اجتماعي و مفهوم خانواده
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان؛

کانون های مساجد ظرفیتی برای تقویت پیوندهای اجتماعی و مفهوم خانواده

حجت الاسلام حاجتي گفت: کانون هاي مساجد ظرفيتي براي تقويت پيوندهاي اجتماعي و مفهوم خانواده با انجام فعاليت هاي فرهنگي است.
شناسه خبر : 63254 تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز (یک‌شنبه، ۱۷تیر) در همایش"صحن خانواده" با موضوع خانواده، جمعیت، فرزندآوری در تالار مرکزی رشت با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و توفیق کسب ارزاق معنوی این ایام، مسئله خانواده و جمعیت را دغدغه امروز جامعه دانست و گفت: حل مسئله خود دارای فرایندی است که باید مورد توجه باشد. وقتی با معضلی در اجتماع مواجه می‌شويم، باید ابتدا آن را ریشه‌یابی کرده و دلایل بروز آن را بشناسیم.

 
وی نبود آرامش در خانواده را یک مسئله دانست که معضلاتی چون فرار از خانه و اعتیاد نوجوانان وجوانان را به همراه دارد و افزود: اگر مسئله اصلی که نبود آرامش است، رفع شود، معضل خودبخود حل می‌شود.
 
حجت‌الاسلام حاجتی با بیان اینکه امروزه با درگیری و تقابل بین تمدن اسلام و غرب مواجه هستیم تصریح کرد: در حوزه خانواده نیز با درگیری تمدنی مواجه هستیم و مدل مقابل ما مدل استعماری است و از طریق استعمار فرهنگی عمل می کند.
 
وی تاکید کرد: باید فرزندآوری به یک دغدغه در خانواده تبدیل شود و تحقق این امر نيازمند فعالیت فرهنگی است.
 
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان کنشگری بانوان در این حوزه را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهارکرد: محور خانواده مادر است و بانوان باید بر تربیت خانواده‌ای سالم و پرجمعیت که مورد تاکید اسلام است، همت کنند.
 
وی با بیان اینکه سالمندی در ایران اسلامی و کاهش جمعیت از توطئه های دشمنان است اذعان کرد: دشمن به دنبال قطع پیوندهای درون جامعه و انزوای انسان و در نتیجه تسلط بر اوست و در دهکده جهانی به دنبال این امر است.
 
وی با اشاره به تاکیدات اسلام بر صله رحم اذعان کرد: تقویت همه پيوندهای اجتماعی وظیفه مادر مقابل توطئه دشمن است.