نوای دعای عرفه در مساجد گیلان طنین انداز شد
نواي دعاي عرفه در مساجد گيلان طنين انداز شد

نوای دعای عرفه در مساجد گیلان طنین انداز شد

همزمان با سراسر ايران اسلامي کانون هاي مساجد گيلان ميزبان مومنان در قرائت دعاي عرفه بودند.
شناسه خبر : 62760 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه طی ایام سال، روز‌ها و ساعاتی است که از فضیلت بیشتری نسبت به روز‌های دیگر برخوردارند و خداوند آنها را بسیار گرامی داشته است  اظهارکرد: شب و روز عرفه از جمله این ایام بافضیلت است.

 

وی با بیان اینکه مردم مومن گیلان امروز با نجوای دعای روح بخش و معنوی عرفه به استقبال عید بندگی می روند افزود: همزمان با نهم ذی الحجه، دعای معنوی و پرفیض عرفه با حضور اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایی استان در مساجد، مصلی‌ها و مکان های متبرکه سراسر گیلان طنین انداز شد.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه کانون‌های مساجد میزبان مومنان در روز عرفه هستند اذعان کرد: یکی از اعمال روز عرفه، قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) در صحرای عرفات است که دارای مضامین عرفانی و معنوی است.

 

 کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد جامع بالابازار رودباز میزبان مومنان با برگزاری دعای عرفه با نوای حجج الاسلام میرمحمدی، سید غضنفری و فرحی و آقایان حاجی پور، شفاهی و احمدپور بود.

 

مراسم پرفیض دعای عرفه ساعت 4:30 در مسجدجامع حضرت ولی عصر(عج ) شهرستان شفت با سخنرانی حجت الاسلام حکیمی امام جمعه ی شهرستان شفت و با نوای کربلایی محمدقدسی نژاد برگزار شد.

 

مسجد امام حسین(ع) شهرک صبا رشت نیز ویژه مراسم معنوی دعای عرفه را به نفس کربلایی شیخ مرتضی احمدی برگزار کرد.

آری، روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و سفره جود خود را برای آنها گسترانیده است.

 

کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) رشت نیز دعای پرفیض عرفه را با نوای کربلایی خورشیدی در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) برگزار کرد.

 

مسجد جامع آقا سید حسن دارسازی نیز میزبان روزه داران و اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمه زهرا(س) با قرائت دعای عرفه بود.

 

در روستای گنجه رودبار نیز مومنان با حضور در مسجد حضرت ولیعصر (عج) مراسم قرائت دعای عرفه را برگزار کردند.

عرفه فرصتی برای بندگی و بزرگترین نعمت الهی بر بندگان بوده و دعای این روز راه بندگی را برای سعادت انسان رهنمون می‌سازد. مومنان با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند.

 

قرائت دعای پر فيض عرفه با نوای داوود اسماعیل پوردر مصلی شهر لوشان برگزار شد.

 

مسجد جمعه چالکیاسر نیز به میزبانی کانون باب الحوائج برگزار کننده مراسم معنوی دعای عرفه بوده و اعضای کانون بندگی را تمرین کردند.

 

طنین نوای عرفه نیز با نوای دلنشین حاج کریم مراددهنده در آستان مقدس دوازده امام زادگان روستای ملاط برگزار شد.