عطر قرآن در بهار رمضان/ ختم قرآن در کانون های مساجد گیلان
عطر قرآن در بهار رمضان/ ختم قرآن در کانون هاي مساجد گيلان

عطر قرآن در بهار رمضان/ ختم قرآن در کانون های مساجد گیلان

همزمان با ماه مبارک رمضان عطر خوش محافل قرآني در مساجد گيلان پيچيد.
شناسه خبر : 61074 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، رمضان ماهی که در آن قرآن نازل شد، با صوت زیبای قرآن عجین است و با آمدنش از گوشه گوشه شهر صوت دلنشین قرآن، روح را نوازش می دهد.

 

رمضان بهار قرآن است و مومنان در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می‌شوند و با خواندن آیات و درک معارف آن، به دلهایشان جلا می‌بخشند.

 

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فضای سراسر گیلان آکنده از عطر معنویت شده و محفل‌های انس با قرآن، جزء خوانی، ترتیل خوانی و روانخوانی در مساجد سراسر استان دایر است و نوای دلنشین قرآن از مساجد به گوش می‌رسد.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در این ماه عظیم، میزبان مومنان روزه داری است که بعد از اقامه نماز به تلاوت آیات قرآن می‌نشینند و از دریای عظیم معارف آن بهره می‌برند.

 

کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهراء(س) مسجد جامع آقا سيد حسن دارسازی رشت مراسم ختم قرآن را هر روز صبح در کانون برگزار می‌کند و این مراسم با تصحیح خوانی نماز ویژه عموم برگزار می‌شود.

 

کانون فرهنگی هنری شهید مصطفی خمینی اطاقور لنگرود نیز برنامه جزء‌خوانی قرآن کریم را بعد از اقامه نماز ظهر وعصر و با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر اطاقور برگزار می‌کند.

 

 در مسجد ثامن الائمه رشت نیز کانون فرهنگی هنری شهيد پوررجب مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم به همراه بیان احکام شرعی را هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا دایر می‌کند.

 

 

کانون فرهنگی هنری صالحین آستارا نیز طرح " سی روز سی آیه " را همراه با تفسیر وبیان مفاهیم و با حضور نمازگزاران در مسجد حضرت امام جعفر صادق (ع ) برگزار می‌کند.

 

همچنین مراسم قرائت یک جزء از قرآن کریم نیز پس از نماز جماعت ظهر و عصر توسط کانون نورالهدی مسجد امام جعفر صادق(ع) نخودچر رشت برپا می‌شود.

 

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کانون حضرت علی اکبر(ع) رودبار قرائت روزانه یک جزء قرآن را بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌کند. همچنین بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و بعد از صرف افطار نیز احکام ماه رمضان در مسجد جامع بالا بازار رودبار بیان می‌شود.

جلسه ختم قرآن با عنوان "هر روز یک جزء" و همچنین اجرای طرح مسطورا حفظ یک آیه در هر روز همراه با معنی و تفسیر به همت کانون فرهنگی هنری نورالزهرا در مسجد سیدالشهدا(ع) نویر بندرانزلی برگزار می‌شود.

 

به همت خواهران کانون طلیعه ظهور لنگرود مراسم ختم قرآن و جزءخواني هر روز ماه مبارک رمضان برگزار می شود. همچنین تفسیر هر جز و داستان‌های قرآنی توسط مربی مطرح و بیان می گردد.