برنامه های ماه رمضان در مسجد جامع روستای ملاط
برنامه هاي ماه رمضان در مسجد جامع روستاي ملاط

برنامه های ماه رمضان در مسجد جامع روستای ملاط

نويدي برنامه هاي ماه مبارک رمضان در مسجد جامع روستاي ملاط را تشريح کرد.
شناسه خبر : 60973 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، محسن نویدی جانشین کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد جامع ملاط لنگرود در گفتگویی به تشریح  برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مسجد جامع این  روستا پرداخت و گفت: همزمان با ماه رمضان نمازهای یومیه در سه وقت به صورت جماعت اقامه می‌شود که نماز صبح  با قرائت دعای عهد و نماز ظهر و عصر با احکام و تفسیر قرآن همراه است.

 

وی با بیان اینکه روزانه یک جز قرآن کریم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد قرائت می‌شود افزود: اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء یک ساعت بعد از اذان همراه با سخنرانی و مناجات است و برنامه های فرهنگی ورزشی نیز بمدت یک ساعت انجام می‌شود.

 

نویدی با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی همراه با دعای توسل و برنامه‌های فرهنگی متنوع (سرود، مسابقه، جوایز تصریح کرد: سفرهه ساده افطار به همت کانون و اصحاب مسجد جامع  در سه‌شنبه های مهدوی و شب‌های قدر در مسجد برپا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شب‌های جمعه قرائت دعای پرفیض کمیل را داریم اذعان کرد: برپایی محفل انس با قرآن کریم، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع ) همراه با افطار، اقامه نماز جماعت عید سعید فطر در روز اول شوال از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این مسجد است.

 

نویدی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شب‌های قدر تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل سخنرانی به‌مدت یک ربع همراه با مداحی یکی از مداحان معروف شهرستان، مراسم قرآن به سر و قرائت دعای جوشن کبیر است ضمن اینکه در شب 23 رمضان مراسم یادبود اموات برگزار می‌شود.

 

وی در پایان اعلام کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان به همت واحد ورزشی پایگاه مقاومت بسیج در حیاط مسجد بعد از برنامه‌های مسجد، مسابقه جام رمضان (فوتبال و والیبال) برگزار خواهد شد.