کانون‌های مساجد فعالیت‌های گسترده و اثرگذاری در جامعه دارند
کانون‌هاي مساجد فعاليت‌هاي گسترده و اثرگذاري در جامعه دارند
فرماندار رشت:

کانون‌های مساجد فعالیت‌های گسترده و اثرگذاری در جامعه دارند

عاشوري با بيان اينکه متوليان مساجد بايد با اجراي برنامه هاي متنوع و جوان پسند، زمينه جذب جوانان به مساجد را فراهم کنند گفت: فعاليت‌هاي گسترده و اثرگذاري در جامعه دارند.
شناسه خبر : 60824 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، کیا عاشوری فرماندار رشت با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجد از دیر باز پایگاه اطلاع رسانی و کمک به همنوع و همچنین ترویج دین مبین اسلام بود.

 

عاشوری با بیان اینکه متولیان مساجد باید با اجرای برنامه های متنوع و جوان پسند، جذب نیروهای جوان در مساجد را بیش از پیش فراهم کنند، افزود: نباید یک متولی کاری کند که جوانان از مساجد زده و دور شوند. ‌

 

وی به‌ ظرفیت های ارزشمند کانون‌های مساجد اشاره و خاطر نشان کرد: این کانون‌ها فعالیت‌های گسترده و اثرگذاری در جامعه دارند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد می‌توان مهارت‌های زندگی و علمی را در جامعه گسترش و ارتقا داد.

 

وی بی‌توجهی به ظرفیت‌های مساجد را یکی از مشکلات جامعه دانست و بیان کرد: متاسفانه از فضای موجود مسجد آنگونه که شایسته است، بهره گرفته نمی‌شود.

 

نماینده عالی دولت در مرکز استان، افزود‌: امروز دشمنان اسلام و نظام از طرق مختلف درصدد خدشه دار کردن عقاید اسلامی و انقلابی هستند و بایستی با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد، جوانان را در برابر این ترفندها بیمه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هئیت امنا و مسئولان مساجد می‌توانند زمینه افزایش مهارت زندگی ایران اسلامی و شناسایی مشکلات جامعه با برگزاری کارگاه‎‌های آموزشی در مساجد را فراهم کنند.