کانون‌های مساجد گیلان میزبان معتکفین در اعتکاف رجبیه
کانون‌هاي مساجد گيلان ميزبان معتکفين در اعتکاف رجبيه

کانون‌های مساجد گیلان میزبان معتکفین در اعتکاف رجبیه

مساجد گيلان امسال ميزبان بيش از 12 هزار معتکف در اعتکاف رجبيه بودند.
شناسه خبر : 59674 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، اعتکاف رجبیه امسال با میزبانی یک هزار و 200 مسجد در سراسر استان برگزار شد که بالغ بر 12 هزار نفر از گیلانیان ولایتمدار در این اماکن مقدس معتکف شدند و با زبان روزه، پای سجاده نماز با خدای خود رازو نیاز کردند.

 

معتکفینی که در ماه رجب که ماه انتخاب همنشین است، در ایام البیض با حضور در خانه خدا، همنشین خود را برگزیده و به تصفیه باطن خود پرداختند. آری، فرصتی طلایی از سوی خداوند برای بندگانش تا به سوی نور بازگردند.

 

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز در این ایام، اقدام به بسترسازی حضور نوجوانان و جوانان در این سنت الهی کردند و با اجرای برنامه‌های مختلف از ثبت نام معتکفین تا ویژه برنامه‌های قرآنی و بصیرتی، در برگزاری این سنت حسنه سهیم شدند.

 

کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) رشت میزبان خواهران معتکف در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) بود. برگزاری جشن ولادت امیرالمومنین علی(ع) به همراه مولودی خوانی، ارائه احکام با موضوع مسائل اعتکاف، سخنرانی معرفتی، اخلاقی و اعتقادی، برگزاری نمازهای یومیه به جماعت و مناجات‌های جمعی و انفرادی از برنامه‌های این کانون برای معتکفین بود.

 

 

مسجد محمدرسول الله چله خانه رشت با بیش از یکصد سال قدمت، میزبان خواهران معتکف در رده سنی 15 تا 40 سال برای یازدهمین دوره متوالی بود. در کنار عبادت و بهرمندی از فضای اعتکاف، مبحث «آداب اعتکاف» توسط مدرس اخلاق حوزه علمیه و احکام اعتکاف نیز توسط استاد حوزه علمیه برگزار شد و در کنار برپایی جشن میلاد حضرت علی(ع)، شاهد برگزاری یادواره شهدای مقاومت با روایتگری یکی از رزمندگان نیز بودیم.

 

مسجد جامع اباتر صومعه سرا نیز میزبان معتکفین در اعتکاف رجبیه امسال بود و با ارائه برنامه‌های مختلف همراه معتکفین در اعتکاف ایام البیض بود.

 

 

اعتکاف در مسجد فاطمیه ملاسرا نیز با همکاری کانون فرهنگی هنری شهدای ملاسرا با اجرای برنامه‌های سخنرانی، اقامه نمازهای جماعت، کلاس طب سنتی واسلامی و برنامه‌های عبادی انفرادی وگروهی، مولودی خوانی و جشن میلاد حضرت علی(ع) برگزار شد.

 

مراسم اعتکاف با حضور معتکفین در مسجد جامع بالا بازار رودبار نیز با همکاری کانون حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد و این مسجد شاهد استقبال خوب نوجوانان از برگزاری این سنت حسنه بود.

 

 

مسجدالهادی(ع) خیابان آیت الله رودباری رشت نیز چهاردهمین دوره مراسم اعتکاف را برگزار کرد. این مسجد از مساجد قدیمی شهر در برگزاری مراسم اعتکاف با همکاری کانون فرهنگی هنری باب الحوائج است که امسال میزبان 105 نفر از معتکفین خواهر بود. آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان از مراسم معنوی اعتکاف بانوان در مسجدالهادی(ع) بازدید کرد.