کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر گیلان تشکیل شد
کميته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر گيلان تشکيل شد

کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر گیلان تشکیل شد

نخستين جلسه کميته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي گيلان تشکيل شد.
شناسه خبر : 58645 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، در راستای برنامه‌ریزی بزرگداشت چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، نخستین جلسه کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان امروز(سه شنبه، 26 دی) به‌منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در بستر مساجد شکل گرفت گفت: مساجد پایگاه مبارزات و قیام‌های مردمی علیه رژیم طاغوت بود و امام خمینی(ره) مردم را در مساجد سازماندهی کرد.

 

وی تبیین نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را مهمترین رسالت کمیته مساجد در دهه فجر اعلام کرد و افزود: مسجد و انقلاب اسلامی به هم پیوسته هستند لذا دهه فجر فرصتی مغتنم در تبیین این مهم است.

 

حاجتی با اشاره به فرموده امام راحل که مساجد ستاد اسلام است تاکید کرد: حکمرانی اسلامی با مسجد حکمران تحقق می‌یابد و باید مساجد را رونق داده تا محور همه برنامه‌ها قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در برنامه‌ها تصریح کرد: باید با خلاقیت در برنامه‌ها و طراوت بخشیدن به عید انقلاب، مردم به ویژه نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کرد.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان هر کدام از دستگاه‌های عضو کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.