تئاتر ابزاری مهم در جذب جوانان به مسجد است
تئاتر ابزاري مهم در جذب جوانان به مسجد است
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

تئاتر ابزاری مهم در جذب جوانان به مسجد است

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه تئاتر يکي از ابزارهاي مهم هنري براي جذب جوانان به مساجد است گفت: يکي از کارکردهاي مهم کانون‌هاي مساجد پرورش هنرمندان انقلابي و متعهد است.
شناسه خبر : 54306 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۵

به گزارش روابط عمومي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(سه‌شنبه، 19 دی) در گردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد گیلان در رشت با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم کانون‌های مساجد پرورش هنرمندان انقلابی و متعهد است گفت: ابزار هنر عاملی مهم در جذب مخاطب به مساجد و خلق آثار فاخر هنری است.

 

وی با تاکید بر احیا کارکردهای مساجد افزود: اوایل انقلاب مسجد محور همه برنامه‌ها و حتی رسیدگی به مشکلات مردم بود که برای مدتی از این کارکرد فاصله گرفتیم و باید دوباره به این نقطه بازگردیم.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه فرزندانمان باید در مساجد تربیت یافته و رشد کنند تصریح کرد: باید تئاتر را در مساجد ترویج دهیم و مساجد محلی برای آموزش هنرهای نمایشی به فرزندانمان باشد.

 

وی جذب جوانان به مساجد به واسطه کارکردهای هنری را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد:  تئاتر یکی از ابزارهای مهم هنری برای جذب جوانان به مساجد است و کانون‌ها باید تخصصی وارد این عرصه شوند.

 

حجت الاسلام حاجتی ادامه داد: هدف از تئاتر مسجدی تنها اجرای آن نیست بلکه ابزاری برای جذب نوجوان و جوان به مسجد و پرورش این استعدادها در بستر مساجد است تا هنرمندی مومن متعهد و متخصص رشد یابد.

 

وی احیای کارکردهای هنری و فرهنگی در مساجد را رسالت کانون‌های مساجد دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه هنری در راستای تحقق رسالتمان گام برداریم.