تئاتر بچه‌های مسجد رونق می‌گیرد
تئاتر بچه‌هاي مسجد رونق مي‌گيرد
مشاوره هنری رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

تئاتر بچه‌های مسجد رونق می‌گیرد

عالم بخش با بيان اينکه با تاکيد بر اينکه زمينه اجراي نمايش را براي هنرمندان مسجدي فراهم کنيم گفت: تئاتر بچه‌هاي مسجد رونق مي‌گيرد.
شناسه خبر : 54305 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۴۷

به گزارش روابط عمومي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از استان گیلان، حسین عالم‌بخش مشاوره هنری رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(سه‌شنبه، 19 دی) در گردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد گیلان در رشت با اشاره به مشکلات موجود در حوزه هنر، کمبود بودجه را مهمترین مشکل این حوزه دانست و اظهار کرد: متاسفانه بودجه کافی برای هنر در کشور وجود ندارد و هنرمندان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی مسئولان و مدیران نسبت به هنر آگاهی کافی ندارند گفت: همین عدم تخصص و اطلاع موجب بروز مشکلات بسیاری در عرصه تئاتر شده است و تئاتر کشور با همین بودجه ناچیزراهبری می‌شود.

 

عالم بخش با بیان اینکه کار فرهنگی و هنری زمان‌بر است و تغییر مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها اثربخشی آن را کم می‌کند افزود: دردهای حوزه تئاتر بسیار است و از جایگاه معینی به لحاظ حرفه‌ای و بودجه‌ای برخوردار نیست.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تئاتر و اشراف کامل ایشان به این حوزه تصریح کرد: باید دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد تئاتر را بدانیم تا با کمک هنرمندان مسجدی اثر باکیفیت و ماندگار خلق کنیم.

 

عالم بخش با بیان اینکه هنر تئاتر ارتقای اندیشه و سبک زندگی را به همراه دارد اذعان کرد: باید تئاتر را به مساجد برگردانیم و هنرمندان ما در مساجد تربیت شده و رشد یابند.

 

مشاوره هنری رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مخاطب را اساسی‌ترین ضلع تئاتر دانست و افزود: برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی در بین نسل جوان باید از ظرفیت‌های هنر نمایش استفاده کرد و مسجد پرمخاطب‌ترین مکان مشتمل بر همه گروه‌های سنی است که باید تئاتر در آن رونق یابد.

 

وی با اشاره به وجود موانعی جهت اجرای تئاتر در مساجد و بیان اینکه هر تغییری با ایستادگی همراه است گفت: وفاق و همدلی تنها راهکار رفع مشکلات است. باید مطالبه‌گر باشیم تا این کارکرد مسجد را به مانند اوایل انقلاب احیا کنیم. بسیاری از هنرمندان امروز ما در مساجد پرورش یافته و تئاتر را از مسجد آغاز کردند.

 

عالم بخش با تاکید بر اینکه زمینه اجرای نمایش را برای هنرمندان مسجدی فراهم کنیم افزود: امروز شاهد اجرای تئاترهای مختلف حتی تئاتر کاغذی در تهران و بسیاری از استان‌ها توسط بچه‌های مسجدی در این مکان مقدس هستیم که باید در مساجد سراسر کشور گسترش یابد.

 

وی با بیان اینکه در دهه ۶۰ عام جامعه برای تماشای تئاتر و سرود به مساجد مي‌رفتند اذعان کرد: در آن دوران مردم تفکر نمایشی داشتند و امروز باید این تفکر با اجرای فعالیت‌های نمایشی در مساجد، احیا شود.

 

عالم بخش مسجد را بزرگترين صحنه تئاتر دنیا و عبادت را اجرای نمایش شکرگذاری از خداوند متعال دانست و گفت: "مدرسه تئاتر شبستان" برنامه‌ای دوساله به منظور هویت‌بخشی و جریان سازی تئاتر در مسجد است که با آموزش‌های حضوری، استادیاری و تولید فیلم‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته به دنبال تئاتر مسجدی است.

 

وی هنر تئاتر را مقدس و ماهیت آن را دینی  دانست و و بیان کرد: باید دانش خود را درباره اهل بیت(ع) افزایش داده و زاویه انتخابی ما در تئاتر درست باشد.