برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان در گیلان تجلیل شدند
برگزيدگان مسابقات قرآني مدهامتان در گيلان تجليل شدند

برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان در گیلان تجلیل شدند

۵۳ برگزيده مرحله استاني شانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان امروز (چهارشنبه،۱۳ دي) طي مراسمي در رشت تجليل شدند.
شناسه خبر : 54173 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(چهارشنبه، 13 دی) در مراسم تجلیل از ۵۳ برگزیده مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشت ضمن تبریک روز زن و با تاکید بر ترویج سیره حضرت فاطمه زهرا(س)در جامعه، به تشریح نقش ایشان در ادامه و استمرار خط نبوت پرداخت.

 

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) مردم راه را گم کردند و حضرت فاطمه (س) راه الهی را به مردم نشان داد افزود: این نشان دهنده نقش پررنگ زن در جامعه اسلامی است و این الگویی است که اسلام از زن ارائه می‌دهد.

 

حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: ایشان در طول زندگی خود به عنوان یک نمونه الهی از زنان با ارزش و قدرت در حمایت از ولایت شناخته می‌شوند.

 

وی با اشاره به الگوی سوم زن و بیان اینکه زن باید بر مبنای آموزه‌های اسلامی، شخصیت و هویت خود را بشناسد تا در اجتماع حاضر باشد اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین نمونه این امر است که هم خانواده و حیا را حفظ می‌کند و هم بزرگترین تاثیر را جامعه دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اعلام کرد: استعدادهای خوبی را در این مسابقات شاهد بودیم که باید مسیر بالندگی و پیشرفت خود را با تداوم حضور در مسجد طی کنند.

 

حجت الاسلام حاجتی افزود: امروز تعداد کانون‌های مساجد استان به بیش از هزار کانون رسیده است، گرچه شاهد ضعف‌هایی هم بودیم اما سعی کنونی ما احیا کارکردهای مسجد است.

 

وی با بیان اینکه مسجد مهد قرآن است اظهارکرد: مسجد باید پایگاه فعالیت‌های قرآنی به صورت تخصصی باشد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر احیا کارکردهای مسجد تصریح کرد: گرچه مشکلاتی وجود دارد اما باید مسئله را ریشه‌یابی و حل کرد تا همه امور با محوریت مساجد انجام شود.

 

وی تاکید کرد: هدفمان برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در کنار فعالیت‌های قرآنی در مساجد است.

 

حجت الاسلام حاجتی در ادامه پرورش نیروهای مومن و متعهد انقلابی را از دیگر کارکردهای کانون‌های مساجد اعلام کرد و بیان داشت: تربیت کودکان و نوجوانان در مساجد چند بعدی است و کسی که در مسجد تربیت می‌شود چند بعدی رشد می‌یابد.

 

وی تاکید کرد: مسجد مرکز حکمرانی در اسلام است و باید محور همه فعالیت‌ها بوده و حکمران در محل باشد.