جایگاه مساجد در سپهر فرهنگی کشور احیا شود
جايگاه مساجد در سپهر فرهنگي کشور احيا شود
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

جایگاه مساجد در سپهر فرهنگی کشور احیا شود

حجت الاسلام پوريوسفي با تاکيد بر تقويت شبکه‌هاي بانوان در بستر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: جايگاه مساجد در سپهر فرهنگي کشور احيا شود.
شناسه خبر : 53422 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی،  دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان امروز(یک‌شنبه، 12 آذر) در نشست مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان گیلان در رشت با تاکید بر اینکه حفاظت از خانواده و تربیت فرزند مهمترین نقش بانوان است، آفت فعالیت بانوان در عرصه‌های فرهنگی را امور مربوط به خانواده دانست و گفت: حفط خانواده در اولویت فعالیت بانوان است و نباید با فعالیت بیرون از خانه بانوان دچار آسیب شود.

 

وی بر لزوم ورود بانوان در بالاترین سطوح مدیریتی و فرهنگی با اولویت حفظ خانواده تاکید کرد و افزود: مشارکت پذیری حداکثری باید مورد توجه بانوان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام پور یوسفی با بیان اینکه باید با جذابیت‌های فرهنگی و هنری جوانان را جذب مساجد کرده تا معارف اسلامی در آنان شکل گیرد تصریح کرد: رسالت کانون‌های مساجد زمینه سازی برای پرورش مومن مجاهد انقلابی با تقویت کارکرد اصیل تربیتی مسجد است.

 

وی بر ضرورت بازآفرینی و احیای جایگاه ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سپهر فرهنگی کشور تاکید و اظهارکرد: ایجاد کانون‌های تخصصی خواهران باید با هدف تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی و اجرای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی صورت گیرد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران و تقویت شبکه‌های بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یک اصل مهم دانست و بیان کرد: باید با روش‌هایی ورود کنیم که مطابق با نیاز، میل وعلاقه مخاطب باشد و به دنبال شکل گیری ایمان، سلامت گفتاری و رفتاری در جامعه باشیم.