دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان با تاسیس کانون‌های تخصصی خواهران
دستيابي به الگوي سوم زن مسلمان با تاسيس کانون‌هاي تخصصي خواهران

دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان با تاسیس کانون‌های تخصصی خواهران

حجت الاسلام حاجتي تاسيس کانون خواهران را در راستاي دستيابي به الگوي سوم زن مسلمان دانست و گفت: زن مسلمان با رعايت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تاثيرگذار است.
شناسه خبر : 53409 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(یک‌شنبه، 12 آذر) در نخستین نشست استانی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان گیلان که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد گفت: 969 کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان در حال فعالیت بودند که 86 کانون تخصصی خواهران نیز امسال در استان راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به دشمنی‌های تمدن غرب علیه اسلام و جمهوری اسلامی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی تقابل تمدنی اوج گرفته و با مقاومت ملت ایران، دشمنی‌های بزرگ چون جنگ نظامی و دیپلماتیک، انقلاب مخملی وجنگ اقتصادی شکل گرفت که همه با شکست مواجه گردید.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه امروز درگیر جنگ رسانه‌ای هستیم تصریح کرد: رسالت ما در این جنگ تمدنی، بحث رسانه است که فقط کاربر آن بوده و در فضای مجازی و رسانه حکمران نیستیم، درحالیکه باید تاثیرگذار در این جنگ باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای، زن مسلمان را هدف گرفته است اظهارکرد: زن مسلمان نه شرقی و محصور در خانه  است و  نه غربی جدا از خانه و خانواده، بلکه زنی است که با رعایت عفاف و حجاب و حفظ خانواده در اجتماع تاثیرگذار است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه کانون تخصصی خواهران را مورد اشاره قرارداد و با تاکید بر تبیین الگوی سوم زن اذعان کرد: هویت کانون‌های مساجد، هویت فرهنگی و هنری است که کارکردهای فرهنگی هنری را در مساجد احیا کرده تا به واسطه این جذابیت، نوجوان و جوان را جذب کند.

 

وی با تاکید بر شناخت مسائل در محلات جهت ارائه راهکار لازم در مساجد تصریح کرد: مسجد در طول تاریخ به‌ویژه در سال‌های اخیر هم در حوزه اجتماعی و هم فرهنگی دچار آسیب‌هایی شد ونیازمند تقویت است.

 

حجت الاسلام حاجتی توضیح داد: ابتدای انقلاب اسلامی، مسجد سکوی خدمت بود و همه امور با محوریت مساجد شکل می‌گرفت و رفته رفته نظام دیوانسالار موجب شد تا خدمت اجتماعی و فرهنگی از مساجد گرفته شد و حال رسالت کانون‌ها، احیای کارکردهای مساجد است.

 

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌ها در مساجد براساس نیازسنجی و مطابق با مطالبات جامعه هدف، تصریح کرد: باید نهضت بازگشت به مساجد به واسطه احیای کارکردها و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری شکل گیرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری کارکرد اصیل تربیتی مسجد را تقویت می‌کنند خاطرنشان کرد: این کانون‌ها باید ظرفیت‌ها، استعدادها و نخبگان فرهنگی و هنری محلات را شناشایی کرده و با تشکیل هسته‌های فرهنگی هنری، فرصت‌سازی برای فعالیت‌های مومنانه کنند.