کانونی برای کتابخوانان/ جذب کودکان با اجرای طرح های کتابخوانی
کانوني براي کتابخوانان/ جذب کودکان با اجراي طرح هاي کتابخواني

کانونی برای کتابخوانان/ جذب کودکان با اجرای طرح های کتابخوانی

کانون انصار الزينب(س) روستاي لب دريا کانوني موفق در اجراي طرح‌هاي کتابخواني است که توانسته در رويداد ملي فرهنگ و هنر بچه‌هاي مسجد عنوان شايسته تقدير را در رواق کتاب کسب کند.
شناسه خبر : 53093 تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) در روستای لب دریای بندرکیاشهرکه به پاتوقی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده است، کانونی است موفق که توانسته با فعالیت‌های کتابخوانی خود، کانون برتر کشوری شود.

 

کانونی روستایی واقع در نوار ساحلی خزر که عنوان شایسته تقدیر را در رواق کتاب چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد کسب کرده است.

 

 

این کانون با 527 عضو از اهالی روستای لب دریا، دغدغه ارتقا سرانه مطالعه و افزایش فرهنگ کتابخوانی در خانواده به ویژه در کودکان را دارد و توانسته با فعالیت‌ها و برنامه‌های ابتکاری خود در این حوزه، در کشور بدرخشد.

 

مژگان پیرخندان، مدیر فعال و فرهنگی کانون است که با موفقیت در جذب اهالی روستا به ویژه کودکان، طی چهار سال گذشته عنوان‌های برتر کشوری را در رویداد ملی فهما کسب کرده است. وی در خصوص فعالیت‌های کانون خود گفت: این موفقیت‌ها در همکاری با هیئت امنا، پایگاه مقاومت و اعضای کانون با پشتیبانی دهیاری و شورای اسلامی روستا کسب شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال 99 کانون با طرح «هر کوچه یک کتاب» برتر رواق کتاب و در سال ۱۴۰۰ با طرح «ننه گیل مار و قصه هایش» در همین رواق رتبه شایسته تقدیر شد افزود: در سال جاری نیز پویش "هر خانواده یک سبد کتاب" را اجرا کردیم و توانستیم با اجرای طرح‌های کتابخوانی عنوان شایسته تقدیر را در رویداد فهما 1401، که خرداد امسال پایان یافت، کسب کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) افزود: در این پویش یک سبد کتاب با موضوع عفاف و حجاب و همچنین آسیب‌های اجتماعی به خانواده (والدین و فرزاندان) اهدا شد و از آنان خواسته شد در پایان مطالعه کتاب، با دلنوشته، خلاصه گویی و یا نقاشی برداشت خود را از محتوای کتب ارائه شده به کانون ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: در طرح شنبه‌های کتاب نیز هر هفته به معرفی یک کتاب می‌‌پردازیم و نشست کتابخوانی را در مورد کتاب برگزار می‌کنیم.

 

پیرخندان با اشاره به طرح" به وقت کتاب" افزود: در این طرح در قالب یک گروه، یک ساعت را به خواندن کتاب‌های منتخب، خلاصه‌گویی برای دوستان و در آخر نتیجه‌گیری از داستان کتاب می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه عروسک " ننه گیل مار "نماد این کانون در فعالیت‌های کتابخوانی است تصریح کرد: توانستیم با اجرای این طرح شور و اشتیاق کتابخوانی را در روستا افزایش داده و در برنامه‌های مختلف شهرستانی حضور یابیم.

 

وی اهدا کتاب توسط خیرین، اهدا جوایز به فعالان در عرصه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، ایستگاه کتاب، مسابقه کتاب خوانی و .. را از دیگر فعالیت‌های این کانون در رواق کتاب دانست.