بانوان مدیر مسئول کانون‌های مساجد گیلان تجلیل شدند
بانوان مدير مسئول کانون‌هاي مساجد گيلان تجليل شدند

بانوان مدیر مسئول کانون‌های مساجد گیلان تجلیل شدند

همزمان با ميلاد حضرت زينب(س) جمعي از بانوان مدير مسئول کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان تجليل شدند.
شناسه خبر : 53001 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب(س)، از بانوان مدیر مسئول کانون‌های فعال فرهنگی هنری مساجد گیلان تجلیل شد.

 

حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در این نشست با تبریک ولادت حضرت زینب (س) به نقش ایشان در واقعه عاشورا پرداخت و گفت: اگر تبیین و روایتگری حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

 

وی با اشاره به آیه دوم سوره ملک که خداوند می‌فرماید: "مرگ و زندگی را مقدّر کرده و پدید آورده است" افزود: در این آیه تذکر داده شده است که دنیا کارزار و محل امتحان و ابتلا است و دو دریچه مقابل بشر باز شده، دریچه موت و دریچه حیات که انسان مختار به انتخاب هر یک از این دو مسیر است و شهدا دریچه حیات را انتخاب کرده و جاویدان شده‌اند.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه هرفردی که دریچه حیات را انتخاب کند، سعادتمند می‌شود تصریح کرد: امروز تقابل بین دو جبهه حق و باطل است و لبه تيز درگيری بر سر غزه است و تمام درگیری‌ها بر اساس تقابل بین این دو دریچه است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تکلیف خود را در این درگیری مشخص کنیم و از حضرت زینب(س) الگو گرفته و اهل دفاع از مظلوم باشیم تصریح کرد: بعد از فوت معاویه و سرکار آمدن یزید، مدل خلافت تغییر کرد و در این نقطه از اسلام، سید الشهدا(ع) به دفاع از اسلام پرداخت و با مظلومیت در این راه به شهادت رسید و حضرت زینب(س) این مظلومیت را به گوش جهانیان رساند.

 

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: حضرت زینب(س) با خطبه‌های شجاعانه خود در  مجلس یزید، فهم و شجاعت، و تببین و روشنگری، مظلومیت سیدالشهدا(ع) و اسلام را به گوش جهان رساند و در اوج مشکلات و مصیبت، محکم و استوار در مقابل دشمن ایستاده و روایت کرد.

 

وی با اشاره به نقش بانوان در پیروزی و توسعه انقلاب اسلامی گفت: بانوان بسیاری داریم که با حفظ شاکله اسلامی، و تاسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)  بزرگترین تاثیرات را در جامعه اسلامی می‌گذارند.

 

حجت الاسلام حاجتی الگوی سوم زن که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این زن، نه شرقی است و نه غربی، بلکه توانسته هم کانون خانواده را حفظ کرده و هم تاثیرگذار در جامعه باشد و شما بانوان فعال مدیر کانون‌های مساجد در این گروه قرار دارید که در کنار حفظ خانواده، در محلات و روستاهای خود تاثیرگذار بوده و اهل مسجد هستید.

 

وی در پایان از ارائه 77 درخواست جهت تاسیس کانون ویژه خواهران در استان خبرداد و تصریح کرد: 20 آذر اولین کنگره ملی بانوان فعال در کانون های مساجد کشور برگزار می شود.

 

در ادامه این نشست هم اندیشی بانوان مدیرمسئول به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در عرصه پیشبرد هرچه بیشتر فعالیت‌های کانون‌ها پرداختند.