مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی در تجهیز کتابخانه‌های مساجد گیلان
مشارکت اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي در تجهيز کتابخانه‌هاي مساجد گيلان

مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی در تجهیز کتابخانه‌های مساجد گیلان

حجت الاسلام حاجتي از مشارکت اداره کل کتابخانه هاي عمومي در تجهيز کتابخانه هاي مساجد استان با اجراي طرح‌هاي کتابخواني و ترويجي خبرداد.
شناسه خبر : 52997 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، نشست آغاز طرح " کوله کتاب" در مساجد گیلان با حضور حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان و یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در محل ستاد استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا حاجتی در این مراسم با تاکید بر حضور جوانان در کتابخانه‌های مساجد خواستار تجهیز این کتابخانه‌ها به کتب و امکانات مورد نیاز با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان شد.

 

وی با اشاره به پیشنهاد طرح ایجاد پیشخوان کتاب در مساجد استان اظهارکرد: ظرفیت خوبی در کانون‌های مساجد جهت اجرای این طرح وجود دارد تا کتاب به سهولت در دسترس همگان قرار گیرد و تحقق این امر نیازمند هم‌افزایی و تعامل بیشتر است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به لزوم افزایش سرانه مطالعه در جامعه گفت: با تجهیز کتابخانه‌های مساجد می‌توان مطالعه را در جامعه افزایش داد.

*پیشخوان کتاب در مساجد ایجاد شود

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از اجرای طرح کوله کتاب با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: هر کوله شامل یکصد جلد کتاب است که به مساجد مناطق روستایی و محروم اعزام می‌شود تا با مدیریت کانون‌های مساجد، در منطقه به چرخش درآمده و همگان از این کتاب‌ها بهره مند شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی باید حرکتی در کتابخانه‌های مساجد ایجاد کنیم تا دسترسی مردم به کتاب را تسهیل نماییم اذعان کرد: می‌توان با ارائه موضوعات ترویجی، از امکانات کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های مساجد بهره‌برداری کرد تا پیشخوان کتاب را در مساجد راه‌اندازی کنیم .

 

تقوی با بیان اینکه هم اکنون 85 باب کتابخانه تحت پوشش اداره کل کتابخانه‌ها در گیلان فعال است اظهارکرد: ارتقا سرانه مطالعه در استان با کمک کانون های مساجد سرانه مطالعه امکانپذیر است.

 

در ادامه این نشست، یک کوله کتاب به مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان تحویل گردید تا این طرح آغاز شده و در ادامه چهارکوله کتاب دیگر نیز جهت اعزام به کانون‌های مناطق دیگر تحویل داده می‌شود.