تدارک ویژه برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در هفته کتاب
تدارک ويژه برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد گيلان در هفته کتاب

تدارک ویژه برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در هفته کتاب

ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان ويژه برنامه‌هايي را براي گراميداشت هفته کتاب در مساجد استان تدارک ديده است.
شناسه خبر : 52903 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(سه‌شنبه، 23 آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوزه کتاب و کتابخوانی یکی از مسائل مورد توجه در کانون‌های مساجد است گفت: این فعالیت‌ها به منظور ارتقای سرانه مطالعه، توانمندسازی نیروهای مسجدی و پرورشی نسلی توانمند اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تاسیس كتابخانه‌های مساجد موجب قابل دسترس‌تر شدن کتاب در محلات شده است افزود: در حال حاضر 246 باب کتابخانه در مساجد سراسر استان فعال است که از این تعداد 144 کتابخانه در مناطق روستایی و 102 کتابخانه درمساجد شهری فعالیت می‌کنند.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه ساماندهی و توسعه این کتابخانه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت منسجم‌تر است اظهارکرد: در این راستا تفاهم نامه‌هایی با نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان و همچنین موسسه فرهنگی نقش ترنج منعقد شده است و تجهیز کتابخانه‌های مساجد با کتاب و امکانات همراه با برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در دستور کار است.

 

وی  در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با همکاری فعالان کانون‌های مساجد استان خبرداد و تصریح کرد: این برنامه‌های فرهنگی با مشارکت نوجوانان و جوانان در 15 عنوان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: استفاده از ظرفیت میعادگاه‌های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب و تبادل کتاب در کانون‌های مساجد، اجرای سرود یار مهربان و برگزاری مسابقات کتابخوانی بخشی از این برنامه‌ها است.

 

وی از اجرای نمایشنامه‌های «کمد سحرخیز»، «پاپ پادشاه» و«صلح» با محوریت کتاب در کانون‌های مساجد استان خبرداد و اذعان کرد: همچنین طرح  پالایش کتاب در 20 کانون اجرا می‌شود که در قالب این طرح، کتاب‌های فرسوده جمع‌آوری و کتاب‌های جدید جایگزین می‌شوند.

 

تجلیل از کتابداران و نویسندگان کانونی، برگزاری جشن کتاب، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، بازدید کتابداران مساجد از نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ای و توزیع پوستر گرامیداشت هفته کتاب از دیگر برنامه‌های مورد اشاره مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در هفته کتاب بود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح بازدید از کانون‌های مساجد خاطرنشان ساخت: در هفته کتاب از کتابخانه‌های مساجد گیلان بازدید شده و مشکلات آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.