کانون‌های فرهنگی هنری نقطه پیوست بین نسلی در مساجد هستند
کانون‌هاي فرهنگي هنري نقطه پيوست بين نسلي در مساجد هستند
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان:

کانون‌های فرهنگی هنری نقطه پیوست بین نسلی در مساجد هستند

جلائي کانون‌هاي فرهنگي هنري را نقطه پيوست بين نسلي مساجد دانست و گفت: فعاليت در حوزه فرهنگي و هنري مساجد بايد تقويت شود.
شناسه خبر : 52665 تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با محمد جلائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان دیدار کرد.

 

این دیدار با محوریت طرح‌ها و برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و لزوم حمایت از این کانون‌ها در بودجه استان انجام شد.

 

محمد جلائی در این دیدار با تاکید بر رفع آسیب‌های اجتماعی با آموزش در مساجد گفت: رفع بسیاری از مشکلات حتی در حوزه سیاسی و امنیتی هم نیازمند رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 

وی با تاکید بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی با محوریت آسیب‌های اجتماعی افزود: مسجد سنگر است و باید با رعایت شئون مسجد به اجرای برنامه‌ها با رویکرد مسجدی پرداخت.

 

جلایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مسجد شکل گرفته است و مسجد در تمام دوره‌ها نقش آفرین بوده و پایدار می‌ماند تصریح کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی در مسجد است و فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری مساجد باید تقویت شود.

 

وی کانون‌های فرهنگی هنری را نقطه پیوست بین نسلی مساجد دانست و بیان کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری است که نسل مسجدی، متعهد و انقلابی پرورش یافته و کادرسازی برای آینده انقلاب صورت می‌گیرد.

 

جلایی  با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن و اهمیت تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری در این جنگ نرم اظهارکرد: ماهیت کانون‌ها انجام کار فرهنگی و هنری در بستر مساجد است که هنر انقلابی را رقم ‌می‌‌زند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: باید با هنر انقلابی مضامین و مفاهیم اسلامی را در جامعه رواج داد.

 

در ادامه حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به تشریح اهداف، برنامه‌ها و طرح‌های کانون‌ها در موضوعات متفاوت پرداخت و با تاکید بر احیا کارکردهای مسجد، خواستار حمایت از کانون‌ها در اجرای فعالیت‌های مختلف شد.