50 کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان تاسیس می شوند
50 کانون فرهنگي و هنري ويژه خواهران در مساجد گيلان تاسيس مي شوند
مدیر ستاد کانون های مساجد گیلان:

50 کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان تاسیس می شوند

حجت الاسلام حاجتي از راه اندازي 50 کانون فرهنگي هنري ويژه خواهران به منظور فراهم سازي بستر فعاليت زنان در مساجد و مشارکت آنان در فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي خبرداد.
شناسه خبر : 52620 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به نقش زن در دین اسلام  و بیان اینکه زن مسلمان با رعایت عفاف و حجاب در جامعه حضور داشته و تاثیرات اجتماعی فراوانی دارد گفت: این زن در کنار تربیت فرزند و حفظ خانواده به کارهای اجتماعی خود نیز می‌پردازد.

 

وی با تاکید بر فراهم سازی بستر مناسب برای فعالیت بانوان مسلمان افزود: در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری ویژه خواهران در گیلان راه اندازی می‌شوند تا بستر فعالیت زنان در مساجد و مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام حاجتی اظهارکرد: در سال جاری 50 کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران در استان تاسیس می‌شوند که مدارک آنها به تهران ارسال شده است.

 

وی احیا رویکرد نهضت بازگشت مسجد، تقویت فعالیت‌های مسجدمحور، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، مهارت افزایی و توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف، بصیرت افزایی و ... را از اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی‌هنری ویژه بانوان اعلام کرد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه  توسعه فعالیت‌های کانون‌های خواهران مبتنی بر الگوی تعالی دخترانه و ناظر به تعالی این قشر است تاکید کرد: با راه اندازی کانون‌های خواهران شاهد تاثیرگذاری بیشتر آنان در حوزه فرهنگ خواهیم بود.