فعالیتهای مسجدمحور مهمترین راهبرد حوزه فرهنگ است
فعاليتهاي مسجدمحور مهمترين راهبرد حوزه فرهنگ است
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

فعالیتهای مسجدمحور مهمترین راهبرد حوزه فرهنگ است

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه فعاليت مسجدمحور از مهمترين راهبردهايي است که امروز در حوزه فرهنگ نيازمند آن هستيم گفت: بايد کارکردهاي مسجد را احيا کنيم.
شناسه خبر : 52575 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۹

به گزارش روابط عمومي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از استان گيلان، حجت الاسلام رضا حاجتي، مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در بازديد از کانون فرهنگي هنري جوادالائمه(ع) مسجد تازه علم کشت سرا لنگرود از فعالان و تلاشگران فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در بستر مسجد تقدير کرد.

 

وي در ادامه با اشاره به حمله اخير اسرائيل به غزه و جنايات اين رژيم عليه فلسطيني‌ها گفت: جنگ امروز غزه، ترکيبي از حماسه و مظلوميت است، ترکيبي که آنها را به پيروزي خواهد رساند.

 

حجت‌الاسلام حاجتي با بيان اينکه امروز صداي مظلوميت فلسطين در جهان در حال شنيده شده است افزود: اين مظلوميت و حماسه آفريني، پايه‌هاي رژيم سفاک اسرائيل را از بين برده و اين رژيم را نابود مي‌کند.

 

وي با اشاره به واقعه عاشورا که مظلوميت سيدالشهدا(ع) و تبيين درست آن، حکومت قدرتمند بني اميه را از قدرت ساقط کرد اظهارداشت: خاصيت مظلوميت همين است، نابودي ظالمان.

 

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان ادامه داد: حماسه‌اي که در غزه در حال شکل گرفتن است با همدلي همه انسان‌هاي آزاديخواه و مبارز سراسر جهان همراه است که نشانه افول صهيونيست و هم پيمانانش است و انشالله به زودي شاهد آزادي قدس شريف خواهيم بود.

 

وي در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) تصريح کرد: همه انوار الهي در وجود حضرت معصومه (س) تجلي يافته و اين نور به خانه‌هايي مي‌رسد که خداوند اجازه داده است.

 

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه هر خانه‌اي که اهل آن رفعت يافته و به مقام توحيد رسيده از بيوت نبي اکرم(ص) است اذعان کرد: از مصاديق اين بيوت، حرم هاي اهل بيت(ع) است.

 

وي در ادامه مساجد و فعاليت کانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعاليت مسجدمحور از مهمترين راهبردهايي است که امروز در حوزه فرهنگ بايد پيگير آن باشيم.

 

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان تاکيد کرد: براي رسيدن به شالکه قوي فرهنگي، نيازمند احياي کارکردهاي مسجد هستيم.

 

وي با ابراز تاسف از اينکه در دوره‌اي، فعاليتهاي مسجدي مورد غفلت واقع شده و برخي کارکردها از حوزه مسجد خارج شده است بيان کرد: مقام معظم رهبري بارها تاکيد فرموده‌اند که فعاليت‌هاي قرآني و پايگاه‌هاي قرآني بايد در مساجد شکل گيرد.

 

حجت‌الاسلام حاجتي با بيان اينکه آرامش زماني حاصل مي‌شود که کارکردهاي مساجد احيا شوند تاکيد کرد: مسجد اصل است و بايد حفظ شود. همه تلاش‌ها در برگزاري فعاليت‌هاي مسجدمحور جهت حفظ کارکردهاي اين مکان مقدس است.

 

وي احياي کارکردهاي مسجد به‌واسطه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و جذب نوجوانان وجوانان به مسجد را از رسالت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري دانست.

 

مدير ستاد کانون‌هاي مساجد گيلان با بيان اينکه ماموريت امروز ما ايجاد جذابيت در مساجد است تاکيد کرد: ماموريت کانون‌ها ايجاد جذابيت‌هاي فرهنگي و هنري براي نوجوانان و رفع نيازهاي آنان‌ در زمينه‌هاي مختلف چون گويندگي، خطاطي، نقاشي، کتابخواني، آموزشي و غيره است‌ تا مسجد به پاتوق نوجوانان و جوانان تبديل شود.

 

وي پرورش هنرمند انقلابي همراه با نظام را از ديگر رسالت‌هاي کانون‌ها عنوان کرد و گفت: احياي کارکردهاي مساجد موجب مي‌شود تا درب مسجد همواره باز بوده و پذيراي اقشار مختلف مردم باشد.

 

در ادامه اين مراسم اعضاي گروه سرود کانون‌ جوادالائمه(س) به اجراي سرود پرداخته و بيان مطالبات کانوني از ديگر بخش‌هاي اين بازديد بود.