لزوم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌ها در مساجد برای نسل جدید
لزوم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌ها در مساجد براي نسل جديد
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

لزوم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌ها در مساجد برای نسل جدید

حجت الاسلام حاجتي با تاکيد بر لزوم ارائه آموزش‌ها و مهارت‌ها در مساجد براي نسل جديد گفت: بايد به فعاليت‌ها رويکرد مسجدي بخشيم.
شناسه خبر : 52490 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‎‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، نشست هم‌اندیشی بیست ‌و پنجمین دوره از جشنواره قصه‌گویی کودکان بین سیدجلیل میرعظیمی، مدیر کانون پرورش فکری و حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با محوریت جشنواره و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در این حوزه برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا حاجتی در این دیدار صمیمانه با بیان اینکه مساجد باید محور همه برنامه‌ها قرار گیرند گفت: راه صحیح تربیت دینی و پرورش هنرمندان مذهبی و انقلابی از مساجد است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر ارائه آموزش‌ها و مهارت‌ها در مساجد برای نسل جدید اذعان کرد: باید بستر پیوست‌دار، حرفه‌ای و مهارتی همراه با تربیت دینی و انقلابی را در مساجد برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش در مسجد تک بعدی نیست تصریح کرد: افرادی که در مسجد حضور یافته و تربیت می‌شوند در همه ابعاد شخصیتی رشد می‌یابند.

 

حجت الاسلام حاجتی پرورش هنرمندان متعهد و انقلابی را از رسالت‌های کانون‌های مساجد عنوان کرد و افزود: برای پرورش هنرمندان و مدیران متعهد و متخصص انقلابی باید مسجد را مرکز فعالیت قرار دهیم و مساجد مرکز تخصصی آموزش در رشته‌های مختلف شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران کانون‌ها مسئول فرهنگی مسجد و یاور امام جماعت هستند اذعان کرد: باید به فعالیت‌ها رویکرد مسجدی بخشیم زیرا برخی برنامه‌ها قابلیت اجرا در مسجد را دارند که بهتر است در مساجد برگزار شوند.

 

* لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ قصه‌گویی

سید جلیل میرعظیمی نیز در این نشست گفت: بیست و پنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌ گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه‌ای» برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون پرورش فکری گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ قصه‌گویی تصریح کرد: باید فرهنگ قصه گویی با رنگ و لعاب مذهبی و انقلابی در جامعه و بین اقشار مختلف ترویج یابد و بهترین بستر برای این امر مساجد هستند.

 

میرعظیمی تشویق کودکان به قصه‌گویی را امری مهم در ترویج فرهنگ دینی دانست و بیان کرد: با قصه‌گویی می‌توانیم آیین‌ها و آداب و رسوم سنتی‌ و مذهبی‌مان را زنده نگه داریم.