فرامین مقام معظم رهبری چراغ راه تحقق مسجد طراز اسلامی است
فرامين مقام معظم رهبري چراغ راه تحقق مسجد طراز اسلامي است
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

فرامین مقام معظم رهبری چراغ راه تحقق مسجد طراز اسلامی است

حجت‌الاسلام رضا حاجتي با تبريک 19 مهر سالروز فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: فرامين مقام معظم رهبري چراغ راه تحقق مسجد طراز اسلامي است.
شناسه خبر : 52243 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز در جمع خبرنگاران با تبریک 19 مهر سالروز بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری گفت: مقام معظم رهبری در سال 91 در جمع علما در خراسان شمالی با تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، برهمکاری با کانون‌ها و تقویت این مراکز تاثیرگذارسفارش کردند.

 

وی با بیان اینکه 19 مهر روز سرنوشت سازی برای کانون‌های مساجد بوده و زمینه ساز توسعه و پیشرفت کانون‌های مساجد است افزود: فرامین مقام معظم رهبری نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و چراغ راهی برای تحقق مسجد طراز اسلامی است که تحولی عظیم بین اعضای کانون‌های مساجد ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه امروز شاهد تعامل خوبی بین ارکان فعال در مساجد هستیم اظهارکرد: همکاری با بسیج از موارد مطرح شده در بیانات رهبری بود که بحمدالله شاهد همکاری و تعامل بسیار خوبی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی هستیم.

 

وی با بیان اینکه مسجد محور همه امور در جامعه اسلامی است تصریح کرد: مسجد بهترین مکان برای رشد فرهنگی و دینی جامعه فارغ از نگاه تک بعدی به افراد است و بیانات مقام معظم رهبری سبب شد تا نگاه مسئولان به کانون‌های مساجد ویژه شود.

 

مدیر ستاد فهمای گیلان با تاکید بر اینکه مسجد محور حکمرانی اسلامی است اذعان کرد: باید تمام فعالیت‌ها با محوریت مساجد شکل گرفته و مسجد در رأس همه امور باشد.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت و توانمندی که در امور فرهنگی و هنری دارند، می‌توانند در تربیت نیروهای جوان، با نشاط و با روحیه انقلابی بسیار تاثیرگذار باشند.

 

حجت الاسلام حاجتی نیروسازی و تربیت کادر انقلابی را یکی از شاخص‌های مهم مساجد عنوان کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ارکان تقویت جبهه انقلاب هستند و باید از این ظرفیت برای ارتقای نوجوانان و جوانان اثرگذار در آینده کشور بهره برد.

 

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های گرامیداشت این ایام در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهارکرد: تبیین نقش و جایگاه کانون‌های مساجد در عرصه جهاد فرهنگی کشور از برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام حاجتی بازدید و تقدیر از کانون‌های فعال استان به مناسبت 19 مهر را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا از کانون‌های فرهنگی هنری انصار الزینب(س) بندرکیاشهر، ضیافت آستانه اشرفیه وعاشقان ولایت پرکاده کوچصفهان بازدید شده و از مدیران خواهر فعال این کانون‌ها با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 

حجت الاسلام حاجتی ديدار با خانواده معزز شهدا، غبارروبي مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجديد بيعت با آرمان‌های شهدا را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

 

وی با اشاره به برپایی نشست‌های صميمانه با كانون‌های برتر استان اذعان کرد: در حال حاضر 969 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال هستند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، پایگاه‌های مهم جذب و حضور جوانان در مساجد شده‌اند.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی فرمودند:"من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید."