کانون‌های فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان افتتاح می شود
کانون‌هاي فرهنگي هنري ويژه خواهران در مساجد گيلان افتتاح مي شود
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

کانون‌های فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان افتتاح می شود

حجت الاسلام حاجتي از افتتاح کانون فرهنگي هنري ويژه خواهران در مساجد گيلان به منظور تقويت فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري در حوزه خانواده و بانوان خبرداد.
شناسه خبر : 51364 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۱

حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در گفت وگو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهگی هنری مساجد کشور از استان گیلان با بیان اینکه خواهران نقش مهمی در برگزاری فعالیت‌های مختلف در مسجد دارند اظهار کرد: زن مسلمان ثابت کرد که با رعایت عفاف و حجاب می توان در جامعه حضور داشت.

 

وی با اشاره به نقش اجتماعی زنان در جامعه اظهارکرد: الگوی سوم زن الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تاثیرگذار بر جامعه است که در کنار تربیت فرزند و حفظ خانواده به کارهای اجتماعی خود نیز می‌پردازد.

 

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مساجد ظرفیت عظیمی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به خواهران در سطح جامعه دارند اذعان کرد: باید از این ظرفیت در راستای تقویت ابعاد مختلف استفاده کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به فعالیت خواهران در کانون‌های مساجد گفت: خواهران نقش مهمی در برگزاری فعالیت‌های مسجد محور داشته و توانسته‌اند در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

 

وی با بیان اینکه دشمن در تهاجم خود علیه نظام جمهوری اسلامی، بر موضوع دختران تمرکز کرده است گفت: راه مقابله با این تهاجم بهره‌مندی از ظرفیت خواهران در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و سبک زندگی اسلامی است.

 

مدیر ستاد فهمای گیلان از ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه خواهران خبرداد و افزود: این کانون‌ها به منظور تقویت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در حوزه خانواده و بانوان، در مساجد استان گیلان راه‌اندازی می‌‌شوند.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند با آموزش مهارت‌های لازم و آشنا کردن بانوان با این مهارت‌ها زمینه تصمیم گیری‌های صحیح برای بانوان را در موقعیت‌های متفاوت به‌ویژه در رویارویی با مشکلات فراهم کنند.

 

حجت الاسلام حاجتی هدف از ایجاد این کانون‌ها را احیا رویکرد نهضت بازگشت مسجد و تقویت فعالیت‌های مسجد محور دانست و تاکید کرد: توسعه فعالیت‌های کانون‌های خواهران مبتنی بر الگوی تعالی دخترانه و ناظر به تعالی این قشر و کاملا تخصصی و اختصاصی است تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر خواهران در عرصه فرهنگی استان و کشور باشیم.