تمام فعالیت ها باید پیوست مسجدی داشته باشند
تمام فعاليت ها بايد پيوست مسجدي داشته باشند
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

تمام فعالیت ها باید پیوست مسجدی داشته باشند

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه بايد فعاليت‌هاي فرهنگي هنري به سمت مساجد سوق داده شوند گفت: تمام فعاليت ها بايد پيوست مسجدي داشته باشند.
شناسه خبر : 50933 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۱۴

به گزارش روابط عمومي ستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد کشور از استان گيلان، حجت الاسلام رضا حاجتي، مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان امروز(دوشنبه، 6 شهریور) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه في مابين ستاد کانون‌هاي مساجد گيلان و بنياد شهيد و امور ایثارگران استان گفت: بايد اين دو ظرفيت در تعامل با يکديگر تقويت شود تا اتفاقات خوبي را در اين حوزه شاهد باشيم.

 

وي با بيان اينکه بستر مسجد بسيار اهميت دارد و محور حکمراني جامعه اسلامي است افزود: هر اتفاقي که در مسجد رقم مي‌خورد، قطعا مبارک است و بايد تقويت شود.

 

حجت الاسلام حاجتي تاکيد کرد: بايد فعاليت‌هاي فرهنگي هنري را به سمت مساجد سوق داده تا اين کارکرد در مسجد احيا شود.

 

وي با تاکيد بر احيا کارکردهاي مسجد به ویژه در حوزه هنر و رسانه تصريح کرد: بايد رسانه‌هاي محلي شکل گيرد و محلات با محوريت مساجد و با حضور بچه‌هاي دهه هشتادي فعاليت کنند.

 

حجت الاسلام حاجتي بر اجراي برنامه‌‌هاي تاثير گذار در همه اقشار جامعه با همکاري بنياد شهيد تاکيد کرد و ورود در حوزه ايثار و شهادت را بهترين فعاليت فرهنگي و هنري براي کانون‌هاي مساجد دانست و خواستار نگاه ويژه به بچه‌هاي مسجد شد.

 

وي با تصريح اينکه همه فعاليت‌ها بايد پيوست مسجدي داشته باشند، فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب که مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنیم را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: مسجد سنگر مقابله با تمدن غرب است و اگر از اين سنگر خارج شويم به بلاياي عظيمي مبتلا مي‌شويم، پس همه فعاليت‌ها و برنامه‌ها بايد با محوريت مساجد برگزار شود.

 

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان اظهارکرد: هيچ ظرفيتي با مسجد قابل قياس نيست زيرا محل حضور آحاد مردم است و همه ابعاد شخصيتي افراد را تربيت مي‌کند.

 

وي احياي کارکردهاي مسجد و ارائه خدمات مبتني بر نياز جامعه را موجب جذب مردم به ويژه نوجوانان دانست و گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري ظرفيتي مناسب در مساجد بوده و نيازمند حمايت هستند تا فعاليت‌ها منسجم‌تر و قويتر برگزار شوند.

 

حجت الاسلام حاجتي وجه مردمي مساجد را مورد اشاره قرار داد و بيان کرد: بايد موضوع ايثار و شهادت در بستر مسجد که مقدس‌ترين بستر و محور حکمراني اسلام است اتفاق افتاده و بواسطه کارکرد هنري، جوانان جذب مسجد شده تا به هدف تربيت هنرمند انقلابي و اعتلاي فرهنگ ديني دست يابيم.

* حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در راستای تفاهم نامه، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با محوریت کانون‌های مساجد گسترش دهیم  بر اجرای فعالیت‌های مسجد محوری تاکید کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز باید برای کودکان و نوجوانان کار کرده و آنها را جذب مسجد کنیم از آمادگی بنیاد شهید جهت حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبرداد.

 

داوطلب با بیان اینکه اوایل انقلاب تمام تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌ها در مسجد انجام می‌شد و مسجد محور همه امور بود گفت: متاسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن نقش مسجد در امور هستیم و باید این نقش با توجه و نگاه ویژه به مسجد، احیا شود.