تقویت تعامل و همفکری بین ارکان مسجد ضروری است
تقويت تعامل و همفکري بين ارکان مسجد ضروري است
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

تقویت تعامل و همفکری بین ارکان مسجد ضروری است

حجت الاسلام حاجتي تقويت تعامل و همفکري بين ارکان مسجد را ضروري دانست و افزود: تعامل بين ارکان مسجد منجر به رفع موانع در فعاليت‌هاي فرهنگي مي‌شود.
شناسه خبر : 50727 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در دیدار با حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بر ضرورت تعامل و همکاری بین ارکان مسجد تاکید کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه تعامل بین ارکان مسجد منجر به رفع موانع در فعالیت‌های فرهنگی می‌شود افزود: هم‌افزایی نهادهای بالادستی در مدیریت مسجد یک ضرورت است که فضا را برای اجرای برنامه‌ها به دور ازهرگونه اختلافی فراهم می‌کند و منجر به جذب بیشتر نسل جوان به این اماکن مقدس خواهد شد.

 

وی در ادامه شبکه رابطین کانون‌های مساجد استان را مورد اشاره قرار داد و خواستار تشکیل این شبکه بین ارکان مسجد با حضور هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون شد تا بتوان با بهره‌گیری از ظرفیت آن گام‌های مثبتی را در راستای هم‌افزایی و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد برداشت.

 

 

* نتیجه فعالیت‌های فرهنگی تقویت جبهه مقاومت باشد

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار مساجد را از عوامل انسجام نیروهای متدین و پیروزی انقلاب دانست و گفت: یکی از عوامل ماندگاری انقلاب در کنار دینداری مردم و ولایت فقیه، مساجد است.

 

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب کارکردهای مساجد از کارکرد عبادی و مبارزاتی به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی توسعه پیدا کرد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سهم بسزایی در تربیت دینی نوجوانان و جوانان دارند.

 

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین افزود: تکلیف کنونی کانون‌های مساجد در کنار تربیت نیروهای مسلمان برای آینده انقلاب، تبلیغ ارزش‌هاست.

 

وی به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی مراکز افق بقاع متبرکه و نزدیکی این فعالیت ها با برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد اذعان داشت: با هماهنگی بین مراکز افق و کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند فعالیت های تبلیغی موثرتری انجام داد.

 

علیزاده بر لزوم انجسام و وحدت بین فعالان فرهنگی و دینی تاکید کرد و گفت: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی و دینی باید تقویت جبهه مقاومت وانقلاب باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: اوقاف گیلان آمادگی همکاری با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی دارد.