لبیک نوجوانان مسجدی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا (ع)
لبيک نوجوانان مسجدي به نداي «هل من ناصر ينصرني» سيدالشهدا (ع)
در اجتماع بزرگ «نسل قاسم»؛

لبیک نوجوانان مسجدی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا (ع)

نوجوانان و جوانان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان با حضور در اجتماع بزرگ «نسل قاسم» به نداي «هل من ناصر ينصرني» حضرت سيدالشهدا (ع) لبيک گفتند.
شناسه خبر : 49858 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، همزمان با ششمین روز از ماه محرم و سوگواره « احلی من العسل»، نوجوانان و جوانان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با حضور در اجتماع بزرگ « نسل قاسم»؛ به یاد نوجوان بزرگمرد دشت کربلا، حضرت قاسم(ع) و فداکاری و از جان گذشتگی او «لبیک یا حسین» سردادند و با آرمان‌های این شهید دشت کربلا تجدید بیعت کردند.

 

بچه مسجدی‌های نوجوان و جوان گیلان در این سوگواره که امروز(2 مرداد) در مجتمع فرهنگی حضرت زهرا(س) رشت برگزار شد در حالیکه سربندهای «یا قاسم(ع)» و « یا حسین(ع) » بسته بودند به سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی، نوحه‌خوانی و عزاداری پرداختند و در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) و شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

 

اجتماع بزرگ «نسل قاسم» امروز تجلی عشق و ارادت نوجوان‌هایی بود که با حضور پرشور در این اجتماع به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) لبیک گفته و به ساحت شهید نوجوان کربلا ادای احترام کردند و  صحنه‌های زیبایی از عشق به امامت و ولایت را به نمایش گذاشتند.

 

 

حجت الاسلام سید محمدصادقی آرمان در این اجتماع با بیان اینکه همه انسانها تمایل به جاودانگی و ماندگاری دارند گفت: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و برای جاودانگی در تاریخ  باید در مسیر الی الله حرکت کرد.

 

وی خطاب به نوجوانان بر تقویت صفات الهی در درون خود تاکید کرد و افزود:  انسان‌های بسیاری در کره زمین زیسته‌اند و از دنیا رفته‌اند، اما ماندگار نشدند چون انسانهای مهم و تاثیرگذاری نبودند.

 

صادقی آرمان تصریح کرد: باید همه کارها در راه رضای خدا و برای رضای خدا انجام شود تا نامی ماندگار داشته باشیم.

 

وی شهید سعید طوقانی را الگویی برای نوجوانان دانست و به تشریح زندگی‌نامه این شهید پرداخت و گفت: این شهید قبل از انقلاب در سن هفت سالگی در ورزش باستانی مدال پهلوانی گرفت و در ۹ سالگی در نامه‌ای به امام خمینی(ره) در اعتراض به جنایت‌های شاه و مخالفت با رژیم شاهنشاهی از ورزش کناره گیری کرد و بعد از انقلاب در جبهه حق علیه باطل در ۱۵ سالگی به شهادت رسید.

 

صادقی آرمان، حاج قاسم سلیمانی را از شخصیت‌های تاثیرگذار و مانا در تاریخ دانست و بیان کرد: وی صفت شهادت در راه خدا را در خود تقویت کرد و ماندگار شد، پس باید رنگ خدایی بگیریم.

 

وی در پایان به تشریح سجایای اخلاقی شهدای کربلا و حضرت قاسم (ع) به‌عنوان برترین الگو برای نوجوانان پرداخت و از آنان خواست تا در طی مسیر صحیح زندگی و مقابله با دشمن از ایشان پیروی کنند.