زمینه تربیت انسان‌های هنر‌مند و انقلابی در مساجد فراهم‌ شود
زمينه تربيت انسان‌هاي هنر‌مند و انقلابي در مساجد فراهم‌ شود
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

زمینه تربیت انسان‌های هنر‌مند و انقلابی در مساجد فراهم‌ شود

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه کارکرد‌هاي مساجد بايد احيا شود گفت: زمينه تربيت انسان‌هاي هنر‌مند و نيرو‌هاي توانمند انقلابي در مساجد فراهم‌ شود.
شناسه خبر : 49798 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر‌ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با سید جلیل میرعظیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص طرح اوقات فراغت و گسترش تعامل و همکاری فی ما بین دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار حجت الاسلام حاجتی با استقبال از تعمیق و افزایش گستره‌ همکاری‌ها اظهار‌کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و بیش از 950 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، ظرفیت گسترده‌ای است که در سایه هم‌افزایی و هم‌گرایی به افزایش ضریب مخاطبان دو مجموعه کمک‌ می‌کند.

 

وی در ادامه به تبیین جایگاه مسجد به‌عنوان مرکز تشکل و حکمرانی اسلامی پرداخت و افزود: هر اندازه به مسجد نزدیک‌ شده و بستر‌های مناسب برای حضور همگانی در مساجد را فراهم‌ کنیم، به جامعه اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان مرکزیت مساجد در دوران حیات رسول اکرم(ص) تا پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران را یادآورشد و تصریح‌کرد: ضروری است کارکرد‌های مساجد احیا شده و زمینه تربیت انسان‌های هنر‌مند و نیرو‌های توان‌مند انقلابی در مساجد فراهم‌ شود.

 

وی از مساجد به‌عنوان بستری برای اندیشیدن تمهیدات لازم برای برون‌رفت نسل کودک و نوجوان از چالش‌ها یاد‌ کرد و گفت: فراهم‌سازی زمینه‌های حضور آینده‌سازان در مساجد می‌تواند به تربیت تمام ابعاد شخصیتی آینده‌سازان ایران اسلامی کمک‌ کند.

 

وی اضافه‌ کرد: مسجد هویت کاملی دارد و برپایی نماز اول وقت، مراوده با همسالان و بزرگ‌تر‌ها، آموزش قرآن و آموزه‌های اسلامی، بخشی از رهاور‌های حضور در مساجد برای نسل کودک ونوجوان به‌شمار‌می‌رود.

 

حجت‌الاسلام حاجتی درپایان تاکیدی دوباره بر اهمیت ادامه‌ یافتن و افزایش همکاری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان داشت و از افزایش همراهی‌ها، امضای تفاهم‌نامه همکاری و افزایش ارتباط سازنده کارکنان و اعضای دو مجموعه استقبال‌ کرد.

 

*هنر، ابزار گردآوردن نسل کودک و نوجوان زیر بیرق اهل بیت(ع) است

سید‌جلیل میرعظیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه مساجد و مراکز فرهنگی هنری،  نقش به‌سزایی در نیل به این هدف عالیه داشته ‌و دارند، به نیاز‌های امروز جامعه و تهدید‌های رسانه‌ای و فضای مجازی اشاره و با ضروری ‌ارزیابی‌کردن بهره‌گیری از مربیان متعهد، متخصص و استفاده از ابزار هنر در انتقال آموزش‌های دینی به کودکان و نوجوانان گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های آموزش غیر‌مستقیم می‌تواند در اثر‌بخشی آموزه‌ها تاثیر‌ به‌سزایی داشته‌ باشد.

 

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در تبیین این سخنان، برهمین‌ اساس از اولویت‌های کانون پرورش فکری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سخن‌ گفت و با مشترک توصیف‌ کردن اهداف این دو مجموعه اظهار‌کرد: هم‌افزایی و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک می‌تواند فصلی تازه در پیوند اعضای این کانون‌ها رقم‌ بزند.

 

وی به برخی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اشاره‌ کرد و گفت: این برنامه‌ها بیان‌گر نقطه‌های مشترک فراوان در مسیر همراهی‌ها به‌ شما‌ر می‌رود و می‌تواند زمینه‌ساز رویداد‌های امید‌بخش و تربیت آینده‌سازانی باور‌مند و توان‌مند را فراهم‌ کند.