فعالیت‌های تربیتی مهمترین وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
فعاليت‌هاي تربيتي مهمترين وظيفه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است
مدیر ستاد کانون های مساجد گیلان:

فعالیت‌های تربیتی مهمترین وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه کانون‌‌هاي مساجد بستر تربيت جوانان هنرمند انقلابي است گفت: کار تربيتي، مهمترين وظيفه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است.
شناسه خبر : 49747 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت کشور با حضور در محل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد دیدار کرده و در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های کانون‌های مساجد به گفتگو نشست.

 

در این دیدار حجت الاسلام حاجتی به تشریح فلسفه تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و رسالت ذاتی آنان در تربیت نیروی مسجدی و انقلابی و احیای کارکردهای مسجد پرداخت.

 

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد، ظرفیت عظیمی هستند که باید از این ظرفیت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی به بهترین شکل استفاده کرد.

 

وی با اشاره به رسالت تربیتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اذعان کرد: کانون‌های مساجد با رویکرد تحولی و استفاده از قالب‌های هنری و آموزشی به جذب و تربیت نوجوان و جوانان می‌پردازند.

 

 

* لزوم جهت‌دهی به فعالیت کانون‌ها جهت دستیابی به مسجد طراز اسلامی

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان نیز در این جلسه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت عظیمی در راستای تحقق اهداف انقلاب و گفتمان سازی انقلاب اسلامی هستند بر محور بودن مسجد در برگزاری برنامه ها تاکید کرد.

 

مدیرعامل بنیاد هدایت کشور بر شناخت ظرفیت کانون‌ها و لزوم جهت‌دهی به فعالیت کانون‌ها جهت دستیابی به مسجد طراز اسلامی تاکید کرد و گفت: نقشه راه کانون‌های مساجد، باید علمی، متقن و دقیق باشد تا اهداف تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشد.

 

وی با بیان اینکه مسجد تکیه گاه مستحکمی برای مردم واهالی محل است خواستار ورود کانون‌های مساجد به مباحث تربیتی و پرورش نسلی متعهد، انقلابی ومتخصص شد و بیان کرد: باید پیوند های اجتماعی اعم از اخوت، همسایگی و غیره با برنامه‌های دقیق مورد تقویت قرار گیرد.