خیمه عزای حسین در کانون های مساجد گیلان برپا شد
خيمه عزاي حسين در کانون هاي مساجد گيلان برپا شد
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

خیمه عزای حسین در کانون های مساجد گیلان برپا شد

حجت الاسلام حاجتي از برگزاري آيين‌ها و برنامه‌هاي محرمي به همت کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در استان گيلان خبر داد.
شناسه خبر : 49631 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، با بیان اینکه بالغ بر 960 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند افزود: همزمان با ماه محرم کانون‌های مساجد میزبان عزاداران حسینی با برپایی مراسم سوگواری و عزاداری هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های مساجد با سیاهپوش کردن و غبارروبی مساجد به استقبال ماه محرم رفتند اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری با همکاری سایر ارکان مساجد با برگزاری آیین‌های عزاداری میزبان سوگواران حسینی در دهه اول محرم هستند.

 

وی با تاکید بر تبیین فلسفه عاشورا و نهضت کربلا در مراسم‌های عزاداری اذعان کرد: فلسفه و اهداف نهضت عاشورا به درستی در جامعه تبیین نشده و باید در مراسم‌های عزاداری به انتقال پیام عاشورا و تبیین نهضت حسینی توجه ویژه شود.

 

حاجتی اعلام کرد: در این راستا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با دعوت از سخنرانان و وعاظ برجسته در قالب آیین‌های محرمی و جلسات بصیرت افزایی اهداف و فلسفه قیام عاشورا را برای جوانان تبیین می‌کنند.

 

وی برپایی کرسی تلاوت نور را از دیگر برنامه‌های کانون‌ها در این ایام برشمرد و بیان کرد: محافل انس با قرآن کریم، جمع خوانی قرآن، ختم صلوات، قرائت زیارت عاشورا در قالب طرح "مسجد پایگاه قرآنی" در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان درکانون‌ها برپا می‌شود.

 

وی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، پخت و توزیع نذورات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی محرم، اجرای تعزیه، برپایی دسته‌جات عزاداری، همایش شیرخوارگان حسینی و همایش احلی من العسل، برپایی نماز ظهر عاشورا، پشت‌نویسی خودروها و برگزاری محفل شعر عاشورایی، را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه اول محرم اعلام کرد.