حمایت از کانون‌ها در گرو ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است
حمايت از کانون‌ها در گرو ثبت فعاليت‌ها در سامانه بچه‌هاي مسجد است
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

حمایت از کانون‌ها در گرو ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد است

حجت الاسلام حاجتي با تاکيد بر تقويت شبکه رابطين در شهرستان آستارا، حمايت از کانون‌ها را در گرو ثبت فعاليت‌ها در سامانه بچه‌هاي مسجد دانست.
شناسه خبر : 49558 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در سفر به شهرستان آستارا و بازدید از کانون‌های این شهرستان با حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی در این دیدار با تاکید بر تقویت شبکه رابطین در شهرستان آستارا گفت: باید ارتباط شبکه رابطین با ستاد و کانون‌های مساجد تقویت شود تا با ثبت فعالیت‌ها و کسب امتیاز، مورد حمایت قرار گیرند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه برای راهبری کانون‌ها و حمایت از آنان نیازمند برنامه هستیم افزود: این برنامه در سامانه بچه‌های مسجد در قالب سه شبستان " فرهنگ"، "هنر" و "فن‌آوری و نوآوری" با 12 رواق طراحی شده است.

 

وی حمایت از کانون‌ها را در گرو ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد و کسب امتیاز لازم دانست و بیان کرد:  کانون‌ها باید اطلاعات برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌های خود را در رواق‌های مربوطه ثبت کنند زیرا بودجه کانون‌ها بر اساس داده‌های آماری سامانه بچه‌های مسجد اختصاص می‌یابد.

 

حاجتی با انتقاد از شبکه رابطین آستارا و عدم ثبت فعالیت‌ کانون‌های مساجد این شهرستان اذعان کرد: " بچه‌های مسجد" سامانه‌ای برای شناسایی کانون‌های فعال و رصد استانی و کشوری آنان است.

 

وی عدم گفتمان سازی را موجب بروز مشکلاتی در حمایت از کانون‌ها دانست و بیان کرد: شبکه رابطین با توجیه کانون‌ها در مورد لزوم ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد بسیار تاثیرگذار هستند.

 

وی در پایان با ارائه گزارشی از سفر خود به شهرستان اعلام کرد: در این سفر کانون‌ها دغدغه‌های خود را بیان کردند و کمبود بودجه، عدم همراهی هیئت امنا در برخی مساجد از عمده ترین مشکلات مطرح شده کانون‌های مساجد در این نشست‌ها بود.