مراسم سنتی « تشت حضرت ابوالفضل» در مسجد سنگ بست
مراسم سنتي « تشت حضرت ابوالفضل» در مسجد سنگ بست
مدیر کانون جوانان پیرو ولایت ماسال:

مراسم سنتی « تشت حضرت ابوالفضل» در مسجد سنگ بست

سوات پور از برگزاري مراسم سنتي «تشت حضرت ابوالفضل» در مسجد سنگ بست ماسال به همت کانون فرهنگي و هنري جوانان پيرو ولايت خبرداد.
شناسه خبر : 49496 تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

حسین سوات پور در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم برنامه‌های سوگواری و عزاداری به همت  مسئول کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت در مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) سنگ بست ماسال اجرا می‌شود.

 

مدیر  کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت ماسال از برگزاری مراسم سنتی « تشت حضرت ابوالفضل» در مسجد سنگ بست  خبرداد و گفت:  این مراسم یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های ماه محرم است که هر ساله در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در مسجد سنگ بست با حضور عزاداران وسوگواران حسینی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال این مراسم جمعه( 23 تیر)  ساعت 18عصربرگزار شد افزود: این سنت به پیروی از اقدام امام حسین (علیه السلام) و یادآور رفتار جوانمردانه او در مقابل سپاه حر است که به روایتی آن حضرت، در روز ۲۷ ذیحجه، علیرغم کمبود آب دستور می‌دهد، تشت‌ها توسط آب‌های موجود در مشک‌ها پر شود که هم یاران وی و هم سربازان حر از آن استفاده کنند و نیز احشام موجود در هر دو کاروان نیز سیراب شوند.