375 کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند
375 کتابخانه در مساجد گيلان فعاليت مي‌کنند
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

375 کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام حاجتي از فعاليت 375 کتابخانه در سطح مساجد سراسر گيلان و ارائه خدمات کتابخواني به مخاطبان خبرداد.
شناسه خبر : 49374 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، نشست هماهنگی و تقویت همکاری بین ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان جهت توسعه و تقویت کتابخانه‌های مساجد و اجرای طرح اوقات فراغت، در کتابخانه مرکزی رشت برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام رضا حاجتی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های مساجد به دو صورت باز و بسته(مخرن دار) اظهار کرد: هم اکنون 375 کتابخانه در سطح مساجد سراسر استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 261 کتابخانه در صحن مساجد به ارائه خدمات می‌پردازند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: 114 کتابخانه مخزن دار بوده و در اتاقی در مجاورت مسجد به فعالیت می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه 11 هزار و 426 نفر عضو کتابخانه‌های مساجد بوده و از خدمات این اماکن بهره مند می‌شوند، خواستار همکاری جهت رفع نیازهای کتابخانه‌های مساجد در تامین کتب و ملزومات کتابخانه‌ای جهت تقویت و توسعه کتابخانه‌های مساجد استان شد.

 

حاجتی با تاکید براهمیت مسئله ترویج فرهنگ کتابخوانی و تقویت کتابخانه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد،  به اهمیت مسجد در تاثیر گذاری فرهنگی اشاره کرد.

*آمادگی اداره کل کتابخانه‌های گیلان جهت خدمات رسانی به کتابخانه‌های مساجد

در ادامه این جلسه یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های گیلان خواستار تعامل و همکاری بیشتر در قالب تفاهم‌نامه جهت تقویت کتابخانه‌های مساجد شد.

 

وی به اهمیت هم‌افزایی نهادهای فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و آمادگی کامل خود را جهت ثبت و خدمات رسانی به کتابخانه‌های مساجد در سه حوزه نهادی، مشارکتی و پیشخوانی اعلام کرد.

 

در این جلسه مقرر شد، تفاهم نامه‌ای بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان و اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان منعقد شود و در این راستا ظرفیت کتابخانه‌های مساجد در لیست کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته و بروزرسانی کتاب‌ها و تجهیز این اماکن به اندازه ظرفیت این اداره کل صورت گیرد.

 

در پایان این نشست حجت الاسلام رضا حاجتی با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های گیلان از قسمت‌های مختلف کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور بازدید کرده و با ظرفیت‌های این کتابخانه آشنا شد.