استقبال از غدیر با برپایی کاروان های شادی و پویش به عشق علی در کانون های مساجد گیلان
استقبال از غدير با برپايي کاروان هاي شادي و پويش به عشق علي در کانون هاي مساجد گيلان

استقبال از غدیر با برپایی کاروان های شادی و پویش به عشق علی در کانون های مساجد گیلان

همزمان با فرا رسيدن عيد غدير خم، کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان به استقبال اين عيد بزرگ رفتند.
شناسه خبر : 49211 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، هجدهم ذی‌الحجه سال دهم قمری در تاریخ اسلام روز ویژه‌ای است؛ روزی که رسالت پیامبر عظیم‌الشان اسلام به اکمال رسید و علی بن ابی طالب به عنوان جانشین و وصی بر حق و شایسته آخرین پیامبر الهی برگزیده شد.

 

عیدی که به عید الله اکبر معروف است و اهالی مسجد و کانون‌های فرهنگی مساجد از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب و حتی در نقاط مرزی و صعب العبور با اجرای برنامه‌های متنوع به بزرگداشت این روز بزرگ برخاسته‌اند.

 

بالغ بر 950 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گیلان فعالیت می‌کنند که به گفته حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان این ایام را با همکاری اعضای کانون خود گرامی می‌دارند.

 

حاجتی با بیان اینکه کانون‌ها جشن بزرگ عید غدیر را در مساجد برگزار می‌کنند اذعان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی، تقدیر از نوجوانان مسجدی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و پویش‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به شکرانه عهدی که با مولای متقیان علی(ع) بستند که غدیر را یوم الفرح، یوم السرور و یوم التبسم بدانند، این عید را با برپایی جشن و سرور مردمی گرامی می‌دارند.

 

مهمانی بزرگ غدیر خم به عشق مولا علی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام جلالی، امام جمعه صومعه سرا و مولودی خوانی برادران پورمحسن و اصلاحی پنج‌شنبه(15 تیر) بعد از نماز مغرب و عشاء در کانون شهيد محسن حججي صومعه سرا برگزار مي‌شود.

 

جشن عید سعید غدیر خم همراه با همایش ادبی موعود با حضور شاعران برجسته استان بعد از اقامه  جماعت نماز مغرب وعشا پنج‌شنبه( 15تیر) در مسجد جامع فومن برگزار می‌شود.

 

جشن بزرگ عید سعید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام روشن و با مدیحه سرایی کربلایی حسین موذن نژاد پنج شنبه (15 تیر ماه) بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن بیرونی مسجد صاحب الزمان (عج) رشت برگزار می‌شود.

 

جشن عید غدیر و عید امامت با سخنرانی حجت‌الاسلام نژاد صفری و بـــا نـــــوای حاج حسیـن نصرالله زاده و کربلایـی مجـتبــی نــوری جمعه(16 تیـر) ساعـت 17 در کـوی شـهیــد چمـــران (کسـبـــخ) مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) رشت برگزار می‌شود.

 

جشن بزرگ عید سعید غدیر همراه با اجرای برنامه‌های شاد، مسابقه، اهداء جوایز و نورافشانی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حجت با اجرا و مولودی‌خوانی حاج جواد کامرانی پنج‌شنبه (15 تیرماه) بعد از نماز مغرب و عشاء به همت کانون فرهنگی هنری انصار الحسین(ع) در مجموعه‌ ورزشی شهدای مسجد امام حسن عسکری (ع) محله پل‌‌طالشان رشت برگزار می‌شود.

 

در دهه امامت و ولايت، کتاب غدير عيد آسماني به کودکان و نوجوانان کانون زينبيه (س) مسجد وليعصر (عج ) خشکرودبار شهرستان صومعه سرا در قالب شنبه هاي کتاب معرفي گردیده و جمع خواني شد.