کانون‌های مساجد گیلان میزبان مردم در روز عرفه هستند
کانون‌هاي مساجد گيلان ميزبان مردم در روز عرفه هستند

کانون‌های مساجد گیلان میزبان مردم در روز عرفه هستند

حجت الاسلام حاجتي از برگزاري ويژه مراسم دعاي عرفه در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان خبرداد.
شناسه خبر : 48931 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۴

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و روز عرفه گفت: عرفه فرصتی برای بازگشت به اصل خویش است که مومنان با زمزمه دعای عرفه امام حسین(ع) به راز و نیاز با خدای خود می‌پردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های مساجد میزبان برگزاری مراسم دعای عرفه هستند افزود: در روز عرفه تمام کانون‌های فعال  شهری و روستایی میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) با برگزاری مراسم معنوی و پرفیض عرفه همنوا با حجاج سرزمین وحی هستند.

 

وی برگزاری دعای عرفه را عاملی موثر در افزایش روحیه عبودیت و بندگی مردم و پررنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی در جامعه دانست و اعلام کرد: همچنین ویژه برنامه‌هایی در گرامیداشت عید سعید قربان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تدارک دیده شده است.

 

حاجتی با اشاره به اقامه نماز عید قربان در سراسر کشور اذعان کرد: در گیلان نیز نماز عید قربان به همت کانون‌های مساجد در مساجد فعال اقامه خواهد شد.

 

به گفته وی، برگزاری مسابقه نقاشی، مسابقه قرآنی، محفل انس با قرآن، برگزاری جشن عید قربان و اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روز عید سعید قربان است.