برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری با رویکرد مذهبی عاملی موثر در پرورش هنرمند مسجدی است
برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي هنري با رويکرد مذهبي عاملي موثر در پرورش هنرمند مسجدي است
مشاور هنری فهما و دبیر جشنواره تئاتر شبستان:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری با رویکرد مذهبی عاملی موثر در پرورش هنرمند مسجدی است

عالم‌بخش برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي هنري با رويکرد مذهبي را عاملي تاثيرگذار در پرورش هنرمند مسجدي و متعهد دانست.
شناسه خبر : 48764 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، حسین عالم‌بخش در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی« مدرسه تئاتر شبستان» استقبال اعضای کانون از این کارگاه را خوب توصیف کرد و گفت: اگر زمان بیشتری برای اطلاع رسانی وجود داشت قطعا تعداد بیشتری از هنرمندان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می ‌توانستند از این فرصت بهره‌مند شوند.

 

مشاور هنری فهما و دبیر جشنواره تئاتر شبستان با اشاره به اشتیاق هنرمندان کانونی از کلاس‌های برگزار شده افزود: این هنرمندان تشنه و کنجکاو یادگیری هستند و حضور اساتید مجرب در این کارگاه، انگیزه بیشتری برای آنان ایجاد کرده است که امیدواریم این انگیزه و اشتیاق، تولدیات خوبی را به همراه داشته باشد.

 

عالم‌بخش بر حمایت از هنرمندان به‌ویژه افراد تازه وارد تاکید کرد و اذعان داشت: اگر از این افراد حمایت شود، به صورت مستمر در کنارشان باشیم، ادارات فرهنگی پیگیر کار آنان باشند و این امر تداوم داشته باشد، قطعاً شاهد تولید نمایش‌های بسیار خوبی توسط بچه‌های مسجد خواهیم بود.

 

وی برگزاری دوره‌های این‌‌چنینی با نگاه و رویکرد مذهبی را عاملی تاثیرگذار در پرورش هنرمند مسجد و متعهد دانست و اظهارکرد: ملجأ تئاتر در دهه ۶۰ مساجد بود ولی به دلایل کج سلیقگی از آن فاصله گرفت، اما باید این را برگرداند.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی هنرهای نمایشی با عنوان «مدرسه تئاتر شبستان» در 6 استان کشور برگزار می‌شود که گیلان نخستین استان میزبان این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته و حضور بیش از ۸۰ هنرآموز بود.