گیلان میزبان نخستین دوره کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»
گيلان ميزبان نخستين دوره کارگاه آموزشي «مدرسه تئاتر شبستان»

گیلان میزبان نخستین دوره کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»

حجت الاسلام حاجتي با اشاره به برگزاري کارگاه «مدرسه تئاتر شبستان» براي نخستين بار در کشور به ميزباني گيلان گفت: بالغ بر 80 عضو هنرمند کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان در اين دوره‌ها حضور دارند.
شناسه خبر : 48755 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، با بیان اینکه پرورش و تربیت هنرمند متعهد انقلابی و مسجدی رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است گفت: مسجد خواستگاه هنراسلامی است و باید کارکردهای آن در زمینه فرهنگی و هنری احیا شود تا نسلی مومن و متعهد به هنر اسلامی تربیت شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در این راستا با همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و در تعامل با هنرمندان سینما و تئاتر، برگزاری کارگاه آموزشی « مدرسه تئاتر شبستان» طراحی شد تا ماهیت کانون‌های مساجد در تربیت نیروی فرهنگی و هنری مسجدی محقق شود.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه « مدرسه تئاتر شبستان» تنها در 6 استان کشور برگزار می‌شود اذعان کرد: گیلان میزبان نخستین دوره برگزاری این کارگاه آموزشی است که با استقبال بالغ بر 80 عضو هنرمند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان همراه بود.

 

وی از برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی جهت ارتقا توانمندی اعضای کانون‌های مساجد گیلان خبر داد و گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان در راستای تحقق رسالت خود در آموزش و ارتقا توانمندی اعضای کانون، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد منعقد کرده که اجرا خواهد شد.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی « مدرسه تئاتر شبستان» عصر امروز(جمعه، 2 تیر) به کار خود در استان گیلان پایان می‌دهد.