جشنواره بین‌المللی تئاتر شبستان در تهران برگزار می شود
جشنواره بين‌المللي تئاتر شبستان در تهران برگزار مي شود
مشاور هنری فهما و دبیر جشنواره تئاتر شبستان:

جشنواره بین‌المللی تئاتر شبستان در تهران برگزار می شود

عالم بخش از برگزاري جشنواره بين‌المللي تئاتر شبستان در آذر 1402 به ميزباني تهران خبرداد و گفت: شبستان مسجد بزرگترين صحن گروهي تئاتر در دنيا است.
شناسه خبر : 48749 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، حسین عالم بخش امروز(پنج‌شنبه، 1 تیر) در کارگاه آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت در حال برگزاری است گفت: ظریف‌ترین احساسات بشری با تئاتر بیان می‌شود و تئاتر هنری استراتژیک است.

 

مشاور هنري فهما و دبير جشنواره تئاتر شبستان با اشاره به دیدار هنرمندان با رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان به حوزه تئاتر و تاثیرات این حوزه بر بیننده افزود: متاسفانه تئاتر کشور رشد چندانی نداشته و بسیار عقب مانده است و وظیفه ما اساتید و هنرآموزان رفع این عقب ماندگی است.

 

وی با بیان اینکه تئاتر ضمن انتقال اندیشه، موجب تقویت کار جمعی می‌شود اذعان کرد: من خودم تئاتر را از مسجد آغاز کردم و نخستین نقش‌آفرینی من در این حوزه در صحن مسجد بود.

 

عالم‌بخش خطاب به هنرآموزان از آنان خواست تا بهره لازم را از اساتید مجرب و دلسوز ببرند و این فرصت را از دست ندهند زیرا این فرصت‌ها به راحتی به دست نمی‌آیند. 

 

وی در ادامه به نامگذاری این کارگاه آموزشی به «مدرسه تئاتر شبستان» اشاره کرد و بیان داشت: شبستان مسجد بزرگترین صحن گروهی تئاتر در دنیا است که تمام مردم در قالب عبادت در پیشگاه مفردترین تماشاگر اما بزرگترین تماشاگر هستی، خداوند متعال انجام می‌دهند.

 

مشاور هنري فهما و دبير جشنواره تئاتر شبستان با اشاره به رویکرد ستاد کانون‌های مساجد در تربیت هنرمند مسجدی به ویژه در حوزه تئاتر با برگزاری دوره‌های مختلف افزود: حدود هزار و 800 گروه نمایشی در 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ثبت شده است که یکی از این گروه‌های نمایشی متعلق به روستای مرزی بیله سوار اردبیل توانست در جشنواره فجر رتبه کسب کند و این نشان از اهمیت کار هنری در مساجد است.


وی از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر شبستان در آذر 1402 در تهران خبرداد و اذعان کرد: منتظر کارهای شما بچه مسجدی‌ها در این جشنواره هستیم تا اتفاقاتی خوب را در این حوزه رقم زنید و عقب ماندگی موجود را جبران کنیم.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی هنرهای نمایشی با عنوان « مدرسه تئاتر شبستان" در 6 استان کشور برگزار می‌شود که گیلان نخستین استان میزبان این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته است.