لزوم احیای کارکرد هنری و رسانه‌ای مساجد
لزوم احياي کارکرد هنري و رسانه‌اي مساجد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد:

لزوم احیای کارکرد هنری و رسانه‌ای مساجد

ثقتي با تاکيد بر لزوم احياي کارکرد هنري و رسانه‌اي مساجد گفت: خواستگاه هنر از مساجد بوده است.
شناسه خبر : 48748 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، رضا ثقتی امروز(پنج شنبه، 1 تیر) در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی هنرهای نمایشی با عنوان « مدرسه تئاتر شبستان» که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت در حال برگزاری است گفت: فلسفه وجودی تسکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرورش هنرمند در بستر مساجد  است تا بتوانیم هنرمندی متعهد و خلاق تربیت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه متاسفانه در یک بازه زمانی، کانون‌های مساجد از رسالت خود دورافتاده و تنها به اجرای برنامه‌های قدیمی در مساجد پرداختند افزود: رویکر جدید ستاد کانون‌های مساجد بازگشت به رسالت ذاتی آنها در استفاده از بستر مسجد برای پرورش هنر دینی و هنرمند انقلابی است.

 

وی با تاکید بر احیای کارکرد هنری و رسانه‌ای مساجد و توسعه و تقویت آن اذعان کرد: مقوله هنر زبان همه فهم و مشترک است و با استفاده از این زبان می‌توان بین همه نسل‌ها ارتباط موثر برقرار کرد.

 

ثقتی، عدم زبان مشترک بین نسل قدیم و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را خلا جدی جامعه امروز دانست و بیان کرد: هنر و تئاتر زبان مشترک  بین متولیان فرهنگی و دهه هشتادی هاست و باید این زبان تقویت شود.

 

وی با اشاره به پیشینه گیلان در حوزه تئاتر و راه‌اندازی مجتمع تئاتر شهر بعد از 18 سال توقف تصریح کرد: هم اکنون روزانه شاهد اجرای تئاترهای مختلف در مجتمع‌های فرهنگی و هنری سراسر استان هستیم و این نشان از علاقه مندی گیلانیان به حوزه تئاتر است.

 

ثقتی کیفیت‌بخشي در حوزه تئاتر را از رسالت‌های مهم و در گرو همت اساتید و هنرآموزان دانست و گفت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی دو روزه برای ایجاد انگیزه است و خوشبختانه شاهد آغاز روند آموزش و تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هستیم.

 

وی با بیان اینکه بستر مسجد بستری پاک و بی آلایش است و خواستگاه هنر از مساجد بوده است گفت: معماری برخی عمارت‌های باشکوه چون مسجد گوهر شاد با وجود پیشرفت علم تکرار نشدند و این عظمت و شکوه برگرفته از هنر معماری است که ریشه در اسلام دارد.