پویش کتاب و کتابخوانی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب
پويش کتاب و کتابخواني با رويکرد آسيب‌هاي اجتماعي و عفاف و حجاب

پویش کتاب و کتابخوانی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب

پويش کتاب و کتابخواني با رويکرد آسيب‌هاي اجتماعي و عفاف و حجاب در پنج کانون فرهنگي و هنري شهرستان آستانه اشرفيه برگزار شد.
شناسه خبر : 48716 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۱

مژگان پیرخندان در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان از برگزاری پویش کتاب و کتابخوانی با رويکرد آسیب‌های اجتماعي و عفاف و حجاب در کانون انصارالزینب(س) خبر داد و گفت: این کانون واقع در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا بخش بندر کیاشهر حدود چهار سال است که با اراده‌ای راسخ فعالیت‌های خود را بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متمرکز کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب(س) با بیان اینکه امسال این طرح  با عنوان « هر خانواده يک سبد کتاب » تداوم یافته است اذعان کرد: این طرح با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه و موسسه فرهنگی خورشید گیل و دیلم اجرا می‌شود.

 

وی زمان اجرای طرح را تا پایان خردادماه اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت کنونی که خانواده‌ها درگیر آن هستند، استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و سپری شدن بیشتر اوقات خانواده در فضای مجازی، کانون انصارالزینب(س) را بر آن داشت تا با طرح پویش کتاب و کتابخوانی (هر خانواده يک سبد کتاب ) با رويکرد آسیب‌های اجتماعي و عفاف و حجاب سعی در برقرار کردن ارتباط خانواده‌ها با کتاب و کتابخوانی کند.

 

پیرخندان اعلام کرد: این سبد کتاب شامل کتاب خانواده و مسابقه کتابخوانی، کتاب کودک و خلاصه‌نویسی کتاب، عکس خانوادگی از مطالعه کتاب و برگزاری مسابقه سخنی با حضرت فاطمه (س) و رنگ آمیزی طرح حجاب است که سعی در اهمیت فرهنگ حجاب و سیره ائمه اطهار(ع) خصوصا حضرت فاطمه (س) دارد.

 

وی با بیان اینکه پویش کتاب و کتابخوانی به همت کانون فرهنگي و هنري انصارالزینب(س) در کانون‌های متفاوت شهرستان برگزار شد اذعان کرد: این طرح با همکاری مسئول کتابخانه مسجد صاحب الزمان(عج) و ننه گيل مار قصه گو در کانون شهدای امیر کیاسر بندرکیاشهر، کانون شهدای دهنه سر سفيد رود، کانون صحیفه نور آستانه اشرفیه  و مهد و پیش دبستان سربازان ولایت کوچصفهان برگزار شده است.

 

پیرخندان تصریح کرد: در این پویش عروسک نمدی با شعار " کتاب غذای روح است" به کودکان و نوجوانان اهدا شد تا نماد کتاب و کتابخوانی و یادآور یک روز خوب در کنار ويژه برنامه‌های کانون انصار الزینب( س) در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و  کتاب و کتابخوانی باشد.