کانون‌های مساجد گیلان در شهادت امام جواد(ع) به سوگ نشستند
کانون‌هاي مساجد گيلان در شهادت امام جواد(ع) به سوگ نشستند

کانون‌های مساجد گیلان در شهادت امام جواد(ع) به سوگ نشستند

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان در سالروز شهادت امام جواد(ع) با برگزاري مراسم‌هاي عزاداري، به سوگ نشستند.
شناسه خبر : 48616 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، مراسم عزاداری شب و روز شهادت جانسوز حضرت جواد الائمه(ع)  به همت بچه‌های کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد استان گیلان در حال برگزاری است و عزاداران در غم شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشستند.

 

برنامه‌های گوناگونی در مساجد، تکیه‌ها و هیئت‌های مذهبی استان در حال برگزاری است و مردم با حضور در این مراسم، عشق و ارادت خود را به مقام شامخ این امام همام و خاندان اهل بیت(ع) نشان می‌دهند.

 

 

شب گذشته بچه‌های مسجد با برگزاری مراسم‌های سوگواری در سراسر استان، به حضرت جواد الائمه(ع) ادای احترام کردند و با مرثیه‌خوانی و نوحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) در فراق امام جواد(ع) عزاداری کردند.

 

در کانون فرهنگی هنری صالحین مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام حاج حسینعلی رضازاده و با مداحی نعمت نعمتی برگزار شد.

 

همچنین در کانون فرهنگی هنری شهید رجایی لاکان رشت همزمان با شب شهادت حضرت امام محمد تقی(ع)، مراسم عزاداری برگزار شد و اعضای کانون در غم فراق جوادالائمه رخت عزا بر تن کردند.

 

 

در کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام شفت این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام صفاتی و مرثیه خوانی و نوحه سرایی امیرحسین صالحی و اصلان رمضانی از مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

کانون فرهنگی هنری شهيد حبيب پوررجب در شب شهادت امام جواد(ع) طرح تلاوت نور را بعد از برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام دل افکار برگزار کرد و سپس سخنرانی مذهبی پیرامون شهادت امام جواد(ع) برگزار شد.