قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور در گیلان تشکیل می‌شود
قرارگاه فرهنگي عفاف و حجاب محله محور در گيلان تشکيل مي‌شود

قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور در گیلان تشکیل می‌شود

ثقتي از تشکيل قرارگاه فرهنگي عفاف و حجاب محله محور در گيلان به همت ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان خبرداد.
شناسه خبر : 48352 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، رضا ثقتی در گفت وگویی با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: در این راستا قرارگاه فرهنگي عفاف و حجاب محله محور در گيلان به همت ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان تشکیل می‌‍‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: این طرح با استفاده از بستر و نقش محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 953 نقطه از محلات استان به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی با هدف تقویت زیست عفیفانه به صورت ابتکاری، نو و خلاقانه به اجرا در می‌آید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهارکرد: طرح قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف محله محور با رهبری و محوریت امام جماعت مساجدی که در آنجا کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت می‌کنند و نیز با مشارکت پایگاه بسیج و هیات امنا شورای محله و دبیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی در سطح محلات و با به کارگیری ابزار هنر در ارتقاء سطح زیست عفیفانه و حجاب و عفاف در محلات به اجرا در خواهد آمد.

 

ثقتی با تصریح اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عضو ستاد راهبری فرامین مقام معظم رهبری در استان است، گفت: در حوزه عفاف و حجاب ده‌ها طرح اجرا می‌شود که طرح قرارگاه عفاف و حجاب محله محور، یکی از آنهاست و محلات ساحلی را نیز در بر می‌گیرد.

 

برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر، تقویت فضای تبلیغی محلات، اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، طرح تشویق و تجلیل از مخاطبان و آحاد جامعه، پخش فیلم در فضای باز مساجد و محلات، نمایشگاه‌های عرضه البسه متناسب با پوشش‌های اسلامی، پویش‌های هنری و رسانه‌ای حجاب برتر، همایش‌های بصیرتی عفاف و حجاب، ساخت المان‌های هنری حجاب، برگزاری زنگ بیداری در مدارس توسط کانون‌های فرهنگی محلات و ده‌ها برنامه دیگر از مواردی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرای آنها خبر داد.

 

وی اعلام کرد: افتتاحیه این طرح، پنجشنبه هفته جاری ساعت 10:30 با حضور یکصد نفر از مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.