از راه‌اندازی فرهنگ‌سرای مسجدی تا انتقاد از بسته بودن در برخی مساجد
از راه‌اندازي فرهنگ‌سراي مسجدي تا انتقاد از بسته بودن در برخي مساجد

از راه‌اندازی فرهنگ‌سرای مسجدی تا انتقاد از بسته بودن در برخی مساجد

نشست اعضاي شوراي شهر رشت با ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان گيلان به منظور هم‌افزايي بيشتر در اجراي فعاليت‌هاي مسجد محور برگزار شد.
شناسه خبر : 48332 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت به همراه رييس سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري رشت با حضور در ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان با فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مجموعه آشنا شدند.

اين نشست امروز(دوشنبه، 22 خرداد) به منظور هم‌افزايي بيشتر در اجراي فعاليت‌هاي مسجد محور و گسترش تعاملات و همکاری‌ها برگزار شد.

*لزوم راه‌اندازی فرهنگسرای مسجد در محلات

 نادر حسینی در این نشست با بیان اینکه در محلات باید مساجد محور قرار گیرند گفت: در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی کانون‌های مساجد محور برگزاری باشند.

 

این عضو شورای شهر رشت بر استفاده از ظرفیت مساجد در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود در محلاتی که فرهنگ‌سرا وجود ندارد از ظرفیت مساجد شاخص و فعال شهر که دارای امکانات لازم هستند، برای اجرای رویدادها و برنامه‌ها بهره گرفته شود.

 

سخنگوی شورا خواستار راه‌اندازی فرهنگسرای مسجد در محلات شد و بیان کرد: باید موضوعات و فعالیت‌ها را با محوریت مساجد در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان  اجرا کنیم.

*کانون‌های مساجد بازویی پرتوان در فرهنگ‌سازی مسائل شهری

هادی رمضانی نیز در این نشست با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) که " مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید" گفت:  موفقیت جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب مدیون مساجد است و تداوم این انقلاب نیز در گرو حفظ مساجد است

نائب رییس شورا با بیان اینکه در اوایل انقلاب تمام فعالیت‌ها در مساجد صورت می گرفت افزود: کانون‌های مساجد بازوی پرتوان ما در مدیریت شهری است و مساجد مي‌توانند در فرهنگ سازی مسائل شهری کمک حال ما باشند.

وی بر نظام‌مند شدن حمایت‌های شورا از مساجد شهر تاکید کرد و متذکر شد: باید فعالیت‌های مساجد ساماندهی شود تا حمایت‌ها پررنگ تر صورت گیرد.

*برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت با محوریت مساجد اجرا شود

محسن سماکچی نیز در این نشست خواستار حمایت از فعالیت‌های مسجد محور در قالب تفاهم‌نامه شد و بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت با محوریت مساجد اجرا شود.

این عضو شورا خواستار حمایت از مساجدی شد که امکانات فرهنگی را برای عموم مردم فراهم کرده و می‌توانند آنان را جذب این فعالیت‌ها کنند.

*انتقاد تاج شهرستانی از بسته بودن بسیاری از مساجد

علیرضا تاج شهرستانی در این نشست با انتقاد از بسته بودن درب بسیاری از مساجد گفت: مساجد باید درب خود را باز نگه دارند تا عموم مردم از آن استفاده کنند و شورا متقبل هزینه نگهداری و بهداشت مساجد می‌شود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه فعالیت در مساجد نباید محدود به زمان خاصی باشد افزود: مسجد خانه خداست و باید در تمام ساعت شبانه روز برای رفاه حال مومنین باز باشد.