لزوم خدمت‌رسانی در محلات با محوریت مساجد
لزوم خدمت‌رساني در محلات با محوريت مساجد
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

لزوم خدمت‌رسانی در محلات با محوریت مساجد

حجت الاسلام حاجتي با اشاره به ظرفيت مردمي مساجد، خواستار خدمت‌رساني در محلات با محوريت مساجد شد.
شناسه خبر : 48330 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی امروز(دوشنبه، 22 خرداد ) در بازدید اعضای شورای شهر رشت از ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان، با بیان اینکه مسجد عامل مهمی در حکمرانی اسلامی است گفت: فعالیت‌ها باید با محوریت مساجد صورت گیرد تا حکمرانی اسلامی را تحقق بخشد در غیر اینصورت به مدل‌هایی نزدیک می‌شود که دور از مسجد است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، احیای مساجد را در گرو احیای کارکردهای آن دانست و افزود: مسجد کارکردهای مختلفی دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ورود کند.

 

وی با بیان اینکه در مدیریت بر مسجد نهادهای مختلفی چون تبلیغات اسلامی، اوقاف اسلامی و بسیج حضور دارند اذعان کرد: عمده فعالیت‌های فرهنگی و هنری و احیا کارکرد مسجد بر عهده کانون‌های مساجد است که ظرفیتی عظیم با مشارکت مردم در مباحث فرهنگی و هنری است.

 

حاجتی با اشاره به ظرفیت مردمی مساجد، خواستار خدمت‌رسانی به محلات با محور مساجد شد.

 

 تعاملات گسترده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 

یاسر محجوب نیز در این جلسه گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همواره با توجه به حوزه وظایف خود در کنار هیئت‌های مذهبی، بسیج و مساجد بوده و خدمت رسانی کرده است.

 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به رویکرد محله محوری اعضای شورا، جشن‌های " امی محله" را نمونه‌ای از این فعالیت‌ها دانست که با مدیریت مساجد برگزار شد و افزود: المپیاد ورزشی، آموزش پسماند، حقوق شهروندی، مسابقات فرهنگی و ... در طول سال با محوریت مساجد در سطح شهر برگزار شده و می‌شود. 

 

محجوب با بیان اینکه فعالیت‌های مسجدی نتایج مثبتی را برای جامعه به همراه دارد اذعان کرد: هزینه در حوزه‌های فرهنگی هنری یک سرمایه گذاری است که ارتقاء فرهنگ شهری را موجب می‌شود.

 

وی تعاملات گسترده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را مورد اشاره قرار داد که برگزاری اولین المپیاد ورزشی محلات با محوریت مساجد و طرح " مثل چراغ" نمونه‌ای از این همکاری متقابل است.