حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری، گسترش فعالیت‌های مسجدمحور است
حمايت از کانون‌هاي فرهنگي و هنري، گسترش فعاليت‌هاي مسجدمحور است
رییس شورای شهر رشت:

حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری، گسترش فعالیت‌های مسجدمحور است

کارگرنيا با بيان اينکه شوراي شهر رشت ياور کانون‌هاي مساجد در مباحث فرهنگي است گفت: حمايت از کانون‌هاي فرهنگي و هنري، گسترش فعاليت‌هاي مسجد محور است.
شناسه خبر : 48329 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت به همراه رييس سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري رشت در ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان حضور يافتند. در اين نشست که امروز(دوشنبه، 22 خرداد) به منظور هم‌افزايي بيشتر در اجراي فعاليت‌هاي مسجد محور برگزار شد، رييس شوراي شهر رشت به همراه 6 عضو ديگر حضور داشتند.

محمدحسین واثق کارگرنیا در این نشست با اشاره به رویکرد شواری شهر رشت در حمایت از فعالیت‌های مسجدی گفت: در حال حاضر شورا به صورت پراکنده حمایت‌هایی را از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد شهر رشت دارد و یاور مساجد در مباحث فرهنگی است.

رییس شورای شهر رشت خواستار ساماندهی حمایت‌های شورا از مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری شد و بیان کرد: باید این حمایت ها نظام‌مند شود تا همه کانون‌های فعال سطح شهر از آن برخوردار شوند.

وی با اعلام آمادگی شورا از فعالیت‌ کانون‌های مساجد شهر رشت اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسبی برای برنامه‌های فرهنگی هنری مطابق با آموزه‌های اسلامی و قرآنی هستند و حمایت از این کانون‌ها در دستور کار شورا و شهرداری رشت قرار دارد.

کارگرنیا با بیان اینکه ردیف بودجه‌ای برای کانون‌های مساجد در نظر گرفته شود اذعان کرد: حمایت شورا از مساجد شهر با توجه به نظر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان صورت گیرد تا علاوه بر ثبت، موجب گسترش فعالیت‌های مسجد محور شود.

وی برگزاری جلسات جداگانه کمیسیون‌های شورا مرتبط با فعالیت‌های مسجدی با ستاد کانون‌های مساجد استان را خواست تا حمایت‌ها و تعاملات در قالب تفاهم نامه‌ انجام شده و از ظرفیت مساجد در مباحث شهری بهره‌مند شویم.

کارگرنیا در پایان با تاکید بر ارتقا جایگاه کانون‌های مساجد در شهر خواستار باز بودن درب مساجد در طول شبانه روز شد و خاطرنشان کرد: پخش اذان از بلندگوی مساجد و شنیده شدن صوت اذان در سطح شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورا به بیان پیشنهادات خود در حوزه حمایت از فعالیت‌های مسجد محور شدند.