برپایی جشن میلاد امام رضا(ع) در کانون‌های مساجد گیلان
برپايي جشن ميلاد امام رضا(ع) در کانون‌هاي مساجد گيلان

برپایی جشن میلاد امام رضا(ع) در کانون‌های مساجد گیلان

همزمان با سالروز ميلاد امام رضا(ع) کانون‌هاي مساجد گيلان با برپايي جشن و سرور اين روز فرخنده و مبارک را گرامي داشتند.
شناسه خبر : 48038 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، همزمان با دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا(ع) کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برنامه‌های متنوعی برگزار کرده و این روز را گرامی داشتند.

 

بیش از 950 کانون فرهنگی هنری در سراسر استان میزبان جشن‌های دهه کرامت بوده و با نورافشانی، برپایی ایستگاه صلواتی، مولودی خوانی، اطعام و پذیرایی، مسابقات فرهنگی و توزیع بسته‌های کمک معیشتی این ایام را گرامی داشتند.

 

کاروان خادمان رضوی نیز با حضور در برخی مساجد و کانون‌ها، عطر و بوی مشهد الرضا را برای مشتاقان ضامن آهو به ارمغان آورده و فضای معنوی به شهر بخشیدند.

 

جشن‌های ویژه میلاد امام رضا (ع) از 2 شب پیش آغاز و شب گذشته به پایان رسید و ثواب طرح « تلاوت نور» که در مساجد سراسر استان برگزار شد به پیشگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هدیه شد.

 

 

کانون صالحین با برگزاری برنامه سخنراني و جشن و سرور همراه با پذيرايي در مسجد امام جعفر صادق( ع) آستارا، ولادت امام رضا (ع ) را گرامی داشتند.

 

همچنین در روز ولادت حضرت امام رضا (ع) با همت خيرين، امام جماعت مسجد ، هيات امنا و پايگاه بسيج و کانون فرهنگي هنري به 13 نفر که داراي نام‌هاي علي و رضا بودند، هديه نقدي اهدا شد.

 

 

کانون ضيافت مسجد جامع روستاي پنچاه از توابع شهرستان آستانه نیز به مناسبت ميلاد آقا امام رضا (ع) مراسم مولودي همراه با قرائت قرآن برگزار کرد. این کانون همچنین در ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) دختران عضو کانون خود را با اهدای جوایزی تکریم کرد.

 

کانون باب الحوائج رشت نیز در شب میلاد علی بن موسی الرضا(ع)، مراسم جشنی با سخنرانی حجت الاسلام حاج شيخ حسين زارع و مولودی خوانی مداح اهل بیت(ع) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الهادي( ع) برگزار کرد.

 

جشن ميلاد امام رضا (ع) همراه با اجرای طرح تلاوت نور و هدیه ثواب آن به پیشگاه این امام همام در مسجد ثامن الائمه(ع) برگزار شد و سخنراني، مولودي خواني، قرعه‌کشي و اهداي جايزه و پذيرايي شام از دیگر برنامه‌های این جشن بود. همچنین اعضای نوجوان کانون شهید پوررجب با برپایی ایستگاه صلواتی از مردم پذیرایی کردند.

 

 

جشن ميلاد باسعادت امام رضا(ع) با سخنراني حجت‌الاسلام‌ بلوريان‌ و با نواي کربلايي‌ مهدي فرهمند و به صرف شام‌ با حضور پرشور محبان‌ اهل‌بيت‌(ع) در مسجد جامع‌ شاندرمن‌ به همت کانون حب المتین برگزار شد.

 

کانون شهید محمد هدایتی رشت مراسم زيارت عاشورا را بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور آحاد مردم و با نواي کربلايي مسرورچهره در مسجد امام حسن مجتبي (ع) برگزار کرد. برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه بین اعضای کانون از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه کرامت بود.

 

مراسم جشن شب ولادت امام رضا(ع) با حضور کاروان رضوی و پرچم متبرک امام رضا(ع) در مسجد آقاسیاهپوش سنگر با قرائت قرآن، سخنرانی و مولودی خوانی برگزار شد.

 

کانون حضرت معصومه (س) روستای جورکویه بمناسبت ولادت باسعادت امام رضا (ع) ایستگاه صلواتی دایر کرده و از مردم پذیرایی کرد.

 

 

جشن میلاد امام رضا (ع) بهمراه قرائت قرآن، حدیث کسا و مولودی خوانی به همت کانون فرهنگی هنری قائم (عج) مسجد ولیعصر (علیه السلام) در روستای علی آباد بندر انزلی برگزار شد.

 

همچنین کانون فرهنگی امام‌رضا(ع) انبار نفت رشت برگزار کننده جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع) و استقبال از خادمان حرم رضوی و پرچم حرم مطهر بود.