مسجد مهمترین پایگاه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه است
مسجد مهمترين پايگاه فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي در جامعه است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

مسجد مهمترین پایگاه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه است

حجت الاسلام رضا حاجتي با بيان اينکه مسجد مرکز حکمراني اسلامي است و فرهنگ بايد از مسجد نشأت گير گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي با محوريت مساجد و متصل به فرهنگ مسجدي شکل گيرد.
شناسه خبر : 47995 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از گیلان، نشست مشترک دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با معاونت فرهنگی منطقه آزاد انزلی در راستای هم اندیشی و تعامل در اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد برگزار شد.

 در این نشست حجت الاسلام رضا حاجتی با بیان اینکه مساجد با شیوع کرونا علاوه بر کارکرد تربیتی، کارکرد اجتماعی یافتند افزود: در این دوره کارکرد تربیتی مساجد به دلیل بحرانی که در جامعه ایجاد شده بود، کمرنگ شد و باید احیا شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر کادرسازی نیروهای انقلابی و مدیریتی از مساجد تصریح کرد: باید از فعالیت‌های مسجدی حمایت شود تا کارکردهای آن احیا شود.

وی با بیان اینکه مسجد مرکز حکمرانی اسلامی است و فرهنگ باید از مسجد نشأت گیرد افزود: مسجد سنگر است و وقتی از این سنگر خارج شویم مورد آماج حملات دشمن قرار خواهیم گرفت.

حاجتی بر احیا کارکردهای مساجد تاکید کرد و بیان داشت: باید همه فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد و متصل به فرهنگ مسجدی شکل گیرد.

وی در ادامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ظرفیت گسترده این کانون‌ها را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: باید هویت و فرهنگ مسجدی را تقویت کنیم تا بتوانیم در برابر توطئه دشمنان پیروز باشیم.

حاجتی با بیان اینکه هم‌اکنون 965 مسجد در سراسر استان وجود دارد افزود: این کانون‌ها ظرفیت بزرگی در کنار پایگاه‌های بسیج است. ساز و کار عظیمی است که نیازمند حمایت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: نهادهای فرهنگی در کنار کانون‌های مساجد می‌توانند بسیار حمایت کننده و تقویت کننده باشند.

وی با بیان اینکه مسجد بهترین مرکز فرهنگی است اذعان کرد: کانون به‌عنوان یک مجموعه در مسجد ذیل امام جماعت، دارای هویت است و باید با ایجاد جذابیت هنری در مسجد، اتفاقی را رقم زند که نوجوانان برای رفع نیازهای فرهنگی خود به مسجد جذب شود تا به واسطه این رفع نیاز، ارتباط با جوانان تقویت شود.

حاجتی در پایان  طرح " مثل چراغ" را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح در راستای جذب نوجوانان و جوانان با برگزاری کلاس‌های آموزشی مورد نیاز اجرا می‌شود اظهارکرد: طرح مثل چراغ یک طرح استانی در 15رشته هنری و رسانه‌ای است که با ارائه آموزش‌های لازم در مرحله اول، کارگاه تولید محور در مرحله دوم و ارائه تولیدات در مرحله سوم به نیازهای جوانان پاسخ می‌دهد.