مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید گیلان برگزار شد
مراسم نکوداشت ملي مادران سه شهيد گيلان برگزار شد

مراسم نکوداشت ملی مادران سه شهید گیلان برگزار شد

مراسم نکوداشت ملي مادران سه شهيد گيلان، مادر شهيدان يوسفي و امام پناهي در تالار مرکزي رشت برگزار شد.
شناسه خبر : 47695 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش روابط عمومي ستاد کانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از گيلان، مراسم نکوداشت ملي مادران سه شهيد گيلان از ويژه برنامه‌هاي بزرگداشت دهه کرامت، عصر پنجشنبه ( ۴ خرداد) با حضور نماينده ولي فقيه در استان، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، مديران استاني و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران در تالار مرکزي رشت برگزار شد.

در اين مراسم آيت الله فلاحتي با بيان اينکه شهدا افتخار کشور هستند گفت: امروز در کنار مادراني هستيم که سه فرزند خود را براي اسلام و کشور فدا کرده اند؛ مادراني که اسطوره اند.

نماينده ولي فقيه در گيلان با بيان اينکه گيلان ۱۴ مادر سه شهيد داشت که از بين آنها اين مادران را داريم افزود: بايد با تهيه مستندي از پدران و مادران اين حماسه آفرينان تاريخ، ياد آنها را ماندگار کرد.

امام جمعه رشت تصريح کرد: ما خدمتگذار همه خانواده هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران، آزادگان و همه کساني که در دوران پرافتخار دفاع مقدس نقش‌آفريني کردند، هستيم.

مهدي فضائلي هم در اين مراسم احيا و ماندگاري مفاهيم ارزشي را از دستاوردهاي انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامي مفاهيمي را احيا کرد که تا قبل از آن، با آنها بيگانه بوديم و يا برداشت تاريخي از آنها داشتيم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري جهاد و مقاومت و ايثار و فداکاري را از ديگر واژگاني دانست که پس از انقلاب احيا شد و بيان کرد: مادراني که فرزندانشان را تقديم انقلاب کردند، امروز مانند کوه استوار، مقاوم و صبور هستند؛ اگرچه حتي فکر کردن به از دست دادن فرزند نيز سخت است.

وي با اشاره به توجه جامعه به مسائل اقتصادي و غفلت از مسائل فرهنگي، اظهار کرد: بسياري از مسائل اقتصادي کشور ناشي از مسائل فرهنگي است، اگر فرهنگ ما به فرهنگ اصيل و ناب ايراني - اسلامي نزديک تر شود، قطعا به رفع بخش مهمي از مسائل اقتصادي کمک مي کند.