حضرت معصومه (س) نماد و الگوی دختر مسلمان است
حضرت معصومه (س) نماد و الگوي دختر مسلمان است
دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان:

حضرت معصومه (س) نماد و الگوی دختر مسلمان است

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه حضرت معصومه(س) نماد و الگوي دختر مسلمان است به تشريح برنامه‌هاي بزرگداشت سالروز ولادت ايشان که روز تکريم دختران نامگذاري شده است، پرداخت.
شناسه خبر : 47455 تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهارکرد: باید در ایامی که به نام مبارک حضرت معصومه(س) نامگذاری شده است به تبیین سیره ایشان به عنوان نماد و الگوی دختر مسلمان پرداخته شود.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با اشاره به توطئه دشمنان در بی‌هویت کردن دختران و زنان ایران اسلامی و حیا زدایی از جامعه به‌ویژه با وقوع اتفاقات اخیر، خواستار لزوم توجه به هویت‌بخشی به دختر مسلمان شد و گفت: حضرت معصومه(س) نماد و الگوی دختر مسلمان است که نقشی بسزا در شکل گرفتن و جهت دادن به شخصیت دختران مسلمان دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز تکریم دختران اذعان کرد: این ایام فرصتی بزرگ برای فعالیت‌های فرهنگی، در جهت شناساندن الگوی سبک زندگی دختر طراز اسلامی و راهکاری‌ عملی‌ و‌ کارآمد‌ برای‌ هویت‌بخشی‌ دینی‌ و‌ الگودهی‌ صحیح‌ به‌ جامعه‌ دختران‌ در‌ سطح‌ جهانی‌ به‌ شمار‌ می‌رود.

حاجتی تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت در گیلان متشکل از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و به تشریح برنامه‌های بزرگداشت دهه کرمت همزمان با سالروز ولادت بانوی کرامت پرداخت و اعلام کرد: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت جشن 2 هزار نفره در پیاده راه فرهنگی رشت برپا می‌شود. 

وی ادامه داد: در این جشن که ساعت 20:30 به همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت برپا می‌شود از هفتمین اثر گروه سرود به رنگ آسمان به نام زائر_اولی رونمایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان، ملاقات با دختران شهدای مدافع حرم و امنیت استان گیلان، برگزاری مراسم ویژه همراه با قصه‌گویی و برپایی جشن در مراکز دخترانه تحت پوشش بهزیستی، برگزاری جشن روز دختر و تجلیل از دختران نخبه و محجبه، اجرای برنامه‌هایی با هدف جذب قشر خاکستری و کم حجاب توسط گروه مردمی دختران آفتاب و اجرای طرح دختران حاج قاسم و تشکیل ستاد نهضت پیشرفت بانوان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با آغاز این ایام برشمرد.

حاجتی تصریح کرد: بازدید از طرح‌های اشتغال دختران، اطلاع رسانی پويش‌هاي مجازي سراسري با هشتگ هاي ،« خدمت_كريمانه #» ،« امام_رضائي_ام #»، برگزاری مراسم« دختران مسجدی» در مساجد و اماکن مذهبی به منظور تجلیل از دختران، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و اهدای گل به دختران باحجاب در اماکن عمومی، قرائت زیارت نامه حضرت معصومه(س) در مساجد و اماکن مذهبی، برگزاری حلقه‌های بصیرتی و معرفتی در مساجد و پایگاه های بسیج با محور تبیین سیره حضرت معصومه(س)، برگزاری جشن بزرگ روزدختر در امامزاده ابراهیم شفت و برگزاری مسابقات بدمینتون بانوان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز تکریم از دختران است.