ضرورت تقویت ارتباط بین کانون های مساجد و مدارس
ضرورت تقويت ارتباط بين کانون هاي مساجد و مدارس
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان؛

ضرورت تقویت ارتباط بین کانون های مساجد و مدارس

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه مسجد تاثيرگذاري فراواني بر رشد تربيتي کودکان و نوجوانان دارد، بر تقويت ارتباط بين کانون‌هاي مساجد و مدارس تاکيد کرد.
شناسه خبر : 47418 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی امروز(شنبه، 30 اردیبهشت) در دیدار با محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مسجد تاثیرگذاری فراوانی بر پرورش و تربیت نوجوان دارد و سنخیت بین مسجد و مدرسه همواره وجود داشته و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و بزرگان دینی است افزود: تقویت سه ضلع مسجد، مدرسه و خانواده در کنارهم بسیار تاثیرگذار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به تعداد مساجد استان که بالغ بر 3 هزار مسجد است افزود: از این تعداد، 965 کانون فرهنگی و هنری در مساجد فعال هستند که ظرفیت عظیمی برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مسجد محور است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از این کانون‌ها در جوار مدارس واقع شده و به فعالیت‌های مختلف می‌پردازند تصریح کرد:  باید برای ایجاد ارتباط بین کانون و مدرسه برنامه‌ریزی کرده و این ارتباط را تقویت کنیم.

حاجتی با اعلام اینکه بسیاری از موفقیت‌ها از بستر مسجد حاصل می‌شود گفت: متاسفانه امروز شاهد تشتت در مکان‌هایی هستیم که زمینه‌ساز تربیت فرزندان شده است و این امر موجب پرورش تک بعدی فرزندان می‌شود در حالیکه مسجد به همه ابعاد وجودی فرد توجه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مسجد نیازمند تولید محتوا هستیم و در این راستا گام‌هایی چون طرح "مسجد ایده پرداز" برداشته شده است اذعان کرد: مسجد مرکز حکمرانی اسلامی است و همه فعالیت‌ها باید حول محور آن شکل گیرد تا به مسجد طراز اسلامی دست یافته و همه اتفاقات تحت حکمرانی مسجد شود.

حاجتی با تاکید بر اینکه نیازمند سیاستگذاری مشخص در حوزه مسجد هستیم اذعان کرد: باید با رویکرد مسجد محوری در محله ورود کرد و مسجد را پایگاه فعالیت‌‌ها و تصمیم گیری‌ها کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدارس ظرفیت بزرگی هستند و گروه‌های سنی مختلفی از دانش آموزان را در خود دارند اعلام کرد: تعامل بین مسجد و مدرسه بسیار تاثیرگذار است و آماده همکاری در این حوزه هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان بر تقویت پیوندهای اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: ماموریت امروز ما با توجه به توطئه‌های دشمن در منزوی ساختن بشر، تقویت پیوندهای اجتماعی در بستر فضای حقیقی است.

وی خواستار تعامل بیشتر کانون‌های مساجد و مدارس در اجرای رویدادهای فرهنگی و مذهبی شد و افزود: این تعامل جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تربیت معنوی و اخلاق مدارانه آنان را به همراه دارد.

فائزی، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این دیدار بر تقویت ارتباط بین خانواده و مساجد تاکید کرد و افزود: باید گام هایی برای این پیوند تعریف شود تا دانش آموزان به سمت مساجد جذب شوند.

وی ادامه داد: زمانی که دانش‌آموز با مسجد پیوند خورده و راه مسجد را بداند، دغدغه خانواده‌ها کمتر شده و آرامش بیشتری دارند و فرد از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور خواهد ماند.

در ادامه این جلسه طرح هایی مانند "مثل چراغ"، "مسابقات قرآنی مدهامتان" و" مسجد مدرسه محله" تشریح و راهکارهایی در خصوص اجرای مشترک طرح‌ها اتخاذ شد.